سخنگوی وزارت امور خارجه پیشرفت های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوافضا را حق مسلم ملت ایران خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی‌های اخیر برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در خصوص پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ گفت: پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوافضا، حق مسلم ملت ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه در عزم ملت ایران برای پیشرفت در این حوزه، خللی ایجاد نخواهد کرد.

ساعتی پس از پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ، رسانه‌های آمریکا به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش دادند که ایالات متحده کماکان از توسعه ماهواره‌برها توسط ایران که موجد نگرانی‌های خاص منع اشاعه‌ای هستند نگران است.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ به فضا را محکوم کرده و مدعی شد که این اقدام بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

سعید خطیب زاده گفت: هیچ قطعنامه‌ای جمهوری اسلامی ایران را از برنامه تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط از جمله در حوزه ماهواره بر‌ها منع نمی‌کند. لذا استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ مغالطه‌ای بی مورد و از اساس خلاف واقع است.

او ادامه داد: همانگونه که پیشتر تصریح شده جمهوری اسلامی ایران طبق موازین بین‌المللی حق استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی خود را دارد و در این مسیر منتظر نظر برخی کشور‌هایی که در صدد تحمیل رای خود هستند نخواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان گفت: دولت و ملت ایران قدردان نوآوری‌های علمی و فنآوری‌های صلح آمیز بومی فرزندان دانشمند و نخبه خود در عرصه هوا-فضا که در دوران تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه حاصل شده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
خیلی چیزها حق مسلم ملت ایران است که شما از آنها دریغ کرده اید و عمدا" فراموش کرده اید مثلا" اشتغال یا مسکن یا آموزش و پرورش رایگان و .... ولی نمی دانم چرا فقط موقع دفاع از کاربردهای نظامی به یاد حق و حقوق ملت می افتید ؟! بقیه مواقع این ملت، ملت ایران نیستند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۱ دی ۱۴۰۰
هوافضا که هیچ اصلن وقتی دشمن ما 6000 تا بمب هیدروژنی داره چرا ما نباید هزار تا بمب اتمی داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
واقعا" شوتی یا خودت را به شوت بازی زده ای؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ دی ۱۴۰۰
همه چی مثل هسته ای وهوافضا وموشک وتانک حق مسلم ملت ایران هست الا معیشت وخوب خوردن وخوب پوشیدن وخوب سوار شدن واشتغال و...
آخرین اخبار