رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: ۲ آزمایشگاه این دانشگاه به دلیل داشتن شرایط لازم به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور درآمدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب احمدی رییس دانشگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی پیام نور سنندج و آزمایشگاه زیست فناوری مرکز بیجار عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی شدند.

احمدی با اشاره به اینکه عضویت در این شبکه آزمایشگاهی مستلزم داشتن شرایطی است، اضافه کرد: بعد از عضویت هم هر آزمایشگاه متعهد می‌شود براساس دستورالعمل فعالیت در این شبکه، عمل کند.

او با بیان اینکه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هم به طور سالانه حمایت‌های لازم را به اعضای خود ارائه می‌کند، گفت: این حمایت‌ها در راستای تشویق مراکز به بهره‌مندی بهتر و بیشتر از ظرفیت‌ها و تجهیزات خود و همچنین تسهیل انتقال دانش و تجارب آزمایشگاهی بین مراکز عضو ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان یادآور شد: براساس آنچه اعلام شده در این شبکه خدمات آزمایشگاهی مختلفی در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، علوم پایه، کشاورزی و بیوتکنولوژی ارائه خواهد شد.

احمدی اظهار داشت: آزمایشگاه‌های مراکز پیام نور سنندج و بیجار دارای تجهیزات تحقیقاتی از جمله کروماتوگرافی با کارایی بالا، ماشین تراش، آزمون کشش میلگرد، طیف سنج نوری، الکتروفورز، دیونایزر و برش مقاطع نازک سنگ است.

او اضافه کرد: این دانشگاه برای ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان از همه توان و ظرفیت خود استفاده و در راستای ارتقا امکانات خود هم تلاش می‌کند تا مباحث درسی نیازمند آزمایشگاه به بهترین نحو به آن‌ها ارائه شود.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه پیام نور سنندج در سال ۱۳۹۸ در فضایی به مساحت ۹۰ مترمربع و آزمایشگاه زیست فناوری پیام نور بیجار هم در سال ۱۳۹۷ در فضایی به مساحت ۹۵ مترمربع تاسیس شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.