در پی حمله گروه تروریستی داعش به خودروی نظامی ارتش در بادیه سوریه، ۵ سرباز سوری شهید و ۲۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در پی حمله گروه تروریستی داعش به خودروی نظامی ارتش در بادیه سوریه دست‌کم ۵ سرباز سوری شهید و ۲۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

خبر گزاری رسمی سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد حدود ساعت هفت دیشب اتوبوس ترابری نظامی در ۵۰کیلومتری شرق ایستگاه سوم در منطقه البادیه سوریه در معرض حمله موشکی گروه تروریستی داعش و پس از آن، حملات با استفاده از توپ ۲۳ میلی متری صورت گرفت.

سانا در ادامه نوشت: این نوع حملات تجاوزگرانه گروه‌های تروریستی علیه اتوبوس‌های ترابری در جاده دیرالزور- تدمر تکرار شونده است و این گروه‌های تروریستی از منطقه تحت تسلط نیرو‌های آمریکا در التنف حرکت می‌کنند که حامی و پشتیبان این گروه‌های تروریستی هستند.

دو روز پیش، در ۱ ژانویه، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که یک پایگاه نظامی آمریکا در استان الحسکه در شمال شرق سوریه مورد شلیک خمپاره قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه چندی پیش افشا کرد که عناصر تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در مرز عراق و سوریه تحرکات خود را افزایش داده و عملیات‌هایی را علیه نیرو‌های این دو کشور انجام داده‌اند.

این منبع وابسته به معارضان سوری در این خصوص گفت تروریست‌های داعش فعالیت‌ها و تحرکات خود را در مرز سوریه و عراق نظیر دیرالزور و الحسکه افزایش داده‌اند. این مناطق تحت کنترل نظامیان آمریکایی و برخی از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه درباره ابعاد حملات داعش نیز اعلام کرد که این عملیات‌ها به صورت‌های مختلفی مانند حمله مسلحانه، ترور، مین گذاری، حمله با سلاح سرد و عملیات انتحاری انجام می‌شوند و به تازگی نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
خدا لعنت آمریکا رو که زنده و مرده بغدادیه رو نشون نمیده
آخرین اخبار