رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: حذف ارز دولتی باعث می‌شود تا بیماران خاص علاوه بر رنج بیماری با مشکلات بسیاری روبه رو شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد- حمید مستشاری  گفت: حذف ارز دولتی برای واردات تجهیزات و لوازم یدکی مورد نیاز در بخش‌های مختلف پزشکی از جمله موسسات خیریه درمانی که فقط با کمک‌های مردمی اداره می‌شوند یکی از چالش برانگیزترین مسائل اقتصادی در حوزه سلامت است.

وی گفت: این انجمن از روز اول شعار هیچ بیماری به واسطه نداشتن تمکن مالی نباید از درمان محروم بماند را سرلوحه اهداف خود قرار داده و با تامین امکانات، مطلوب‌ترین سطح از خدمات رفاهی، حمایتی و درمانی  را به بیماران و خانواده‌های آن‌ها ارائه داده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد  گفت:ولی در حال حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، دولت، ارز ۴۲۰۰ تخصیصی برای خرید تجهیزات و لوازم یدکی مورد نیاز را حذف کرده و این در حالی است که ما در این مرکز به تمامی بیماران با تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌کنیم.

مستشاری گفت: در این مرکز درمانی خیریه تمامی پرداختی‌ها توسط موسسه صورت می‌گیرد که در این رابطه نیز فشار مضاعفی نسبت به مراکز دولتی را تحمل می‌کنند.

او  گفت:این خدمات مانع از خروج ارز از کشور برای بیماران نیازمند به تکنیک‌های نوین درمان شده است و ادامه این خدمات در این مرکز علاوه بر ایجاد آسایش و امنیت روانی در درمان، موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سلامت جامعه و کمک به اقتصاد کشور خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد  گفت: متاسفانه با نامه ابلاغی وزارت بهداشت و درمان و اعلام حذف ارز دولتی، ما بر خلاف میل باطنی و شعار موسسه و جهت ادامه حیات، ناچار به تغییر تعرفه‌های مرکز از تعرفه دولتی به خیریه هستیم که خواه ناخواه تحمیل بسیار زیادی را به قشر نیازمند محتاج درمان وارد خواهد کرد.

مستشاری گفت:هزینه پرتودرمانی یک بیمار مبتلا به سرطان پستان حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان بود که کلاً توسط سازمان‌های بیمه گر بدون اخذ ریالی از بیمار پرداخت می‌شد، ولی با تغییر تعرفه به خیریه این هزینه به ۴۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد که مابقی را باید بیمار پرداخت کند که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران قادر به پرداخت این وجه نخواهند بود و از درمان محروم خواهند ماند.
انتهای پیام//ف. غ.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۲۶ ۱۴ دی ۱۴۰۰
الان هدف مسئولان از حذف ارز دولتی جیه؟ آیا به تبعات این تصمیم فکر کردند