پروژه ساخت بیمارستان خوسف از سال ۹۲ کلید خورده است، اما با گذشت ۸ سال خبری از تکمیل این پروژه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - دهقانی معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ساخت بیمارستان خوسف شامل دو مرحله بود که اولین مرحله آن یعنی شروع ساخت تا رسیدن به مرحله سقف، از سال ۹۲ تا ۹۴ انجام شد.

او گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۴ تا ۹۷ به دلیل عدم تأمین اعتبار متوقف و مجددا سال ۹۷ بعد از مشخص شدن پیمانکار، تکمیل پروژه آغاز شد.

به گفته دهقانی در سال ۹۷ برآورد هزینه لازم برای تکمیل پروژه حدود ۱۳ میلیارد تومان بود که یک شرکت پیمانکاری مبلغی را پیشنهاد داد که ۹۰۰ میلیون تومان از میزان برآورد کمتر بود.

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیمانکار این پروژه تعهد داد که با قبول پروژه، درخواست زیان و ضرر را در طول پروژه نکند.

به گفته او به دلیل تورم‌ها در طول تکمیل پروژه، پیمانکار چندین سری پروژه را متوقف کرد و از آنجایی که تمام تلاش دانشگاه این بود که پیمانکار روی پروژه بماند، مجددا تأمین اعتبار انجام می‌شد.

دهقانی گفت: در سال ۹۹، پیمانکار تعهد داد تا اوایل سال ۱۴۰۰ عقب ماندگی‌های پروژه را جبران کند، اما بر اساس گزارش‌هایی که از پروژه می‌رسید متوجه شدیم هیچ تغییری در پیشرفت پروژه صورت نگرفته است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا همین پیمانکار باقی بماند و با اختصاص اعتبار، پروژه تکمیل شود و یا پیمان فسخ و پیمانکار جدیدی مشخص شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.