معاون سیاسی اجتماعی استاندار:

حل مشکلات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیازمند اعتبارات ویژه است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات آموزش و پرورش این استان نیازمند اعتبارات، اختیار و اقتدار ویژه است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - رحمدل بامری  در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  گفت: این استان نیازمند نسخه‌ای خاص است.

بامری : رتبه‌های برتر و نخبگان علمی که در این استان وجود دارند، بخشی از سرمایه‌های منطقه هستند و این بلوغ و نبوغ نسخه‌ای خاص می‌طلبد چرا که با نسخه کشوری نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی حل مشکل نیرو‌های خرید خدمات، آمار بالای بازماندگان از تحصیل، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد .

وی گفت:  حل مشکلات آموزش و پرورش در این استان اختیار ویژه می‌طلبد.

معاون اجتماعی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: مشکلات تاریخی این استان در زمینه کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی با بودجه‌های استانی حل نمی‌شود بلکه نیازمند نگاه و بودجه ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد موسوی با تاکید بر اینکه محرومیت باید از چهره این استان زدوده شود گفت: توجه به قشر ارزشمند فرهنگی باید دغدغه همه مسوولان باشد چرا که معلمان تربیت کننده نسل آینده کشور هستند و برای انجام وظیفه خود به نحواحسن باید با خاطری آسوده و بدون نگرانی‌های مالی و اقتصادی فعالیت کنند.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان  گفت: تحصیل دانش آموزان در فضای آموزشی استاندارد حق مسلم مردم این استان است.

مدیرعامل بنیاد همدلان آینده‌نگر (هاسب) نیز در این مراسم گفت: برقراری عدالت آموزشی یکی از مهمترین مصادیق عدالت است و بر همین اساس باید فضایی فراهم شود تا همه دانش آموزان در تمامی نقاط ایران اسلامی فرصت و امکانات برابر برای آموزش داشته باشند.

محمدرضا واعظ‌مهدوی گفت: سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان ۳.۲ متر مربع است.

وی گفت: برای رسیدن به سرانه فضای آموزشی استاندارد به ازای ۸۰۰ هزار دانش آموز استان، باید ۲ میلیون مترمربع کلاس درس ساخته شود که این حجم از مدرسه سازی نیازمند ۱۶ هزار میلیارد تومان است این در حالیست که اگر سالیانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط دولت فراهم شود، ۱۸ سال طول می‌کشد تا سیستان و بلوچستان به وضعیتی مشابه استان زنجان برسد.

وی گفت: برهمین اساس باید بسیج عمومی در سه سطح دولت، نهاد‌های عمومی غیردولتی و خیریه‌ها شکل بگیرد تا مشکل فضای آموزشی در این استان حل شود.

 حسینعلی میرعبدی طی مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان معرفی و از غلامرضا رخشانی مدیرکل سابق این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار