معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت ناتو باید در تصمیماتش درباره اوکراین، تجدید نظر کند چرا که در غیر این صورت گفت‌وگوی سازنده غیرممکن خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - سرگئی ریابکوف در دیدار با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «مذاکرات بین روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی در ژنو باید به طور کلی بر این مبنا باشد که از پیوستن اوکراین به ناتو جلوگیری کند.»

به گفته این دیپلمات ارشد روس، اگر آمریکا و ناتو به گفت‌وگو با روسیه درباره تضمین‌های امنیتی علاقه نشان ندهند، ممکن است با وضعیت بدتری برای امنیت خود مواجه شوند.

مذاکرات تضمین امنیتی روسیه و آمریکا در ژنو در سه مرحله انجام خواهد شد. اولین نشست، ۱۰ ژانویه بین روسیه و آمریکا خواهد بود. پس از آن در ۱۲ ژانویه نشستی بین روسیه و ناتو برگزار خواهد شد و نشست دیگر نیز بین روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه برگزار می‌شود.

در دسامبر گذشته، روسیه پیش نویس پیشنهادات خود را درباره تضمین های امنیتی منتشر کرد.  در این پیش نویس، باید آمریکا متعهد شود که پایگاه‌های نظامی در نزدیکی مرز روسیه ایجاد نکند و از گسترش بیشتر ائتلاف به شرق خودداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار