وزارت خارجه آمریکا مدعی پیشرفت‌های کم در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آمریکا بار دیگر مدعی پیشرفت کم در مذاکرات احیای برجام در وین شد.

بر این اساس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود با رسانه‌ها اعلام کرد: ما شاهد پیشرفت‌های اندکی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین هستیم. من اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات ندارم، اما روند پیشرفت گفت‌وگو‌ها کم است. اگر خواستار نجات برجام هستیم باید شاهد پیشرفت‌هایی بیشتر از آنچه اکنون هست باشیم.


بیشتر بخوانید:

ادعای جدید فرانسه در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران


این مقام آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش با اذعان به کمک نظامی ۴۵۰ میلیون دلاری به اوکراین، روسیه را به تهدید از سوی آمریکا و اروپا در صورت هرگونه حمله به اوکراین تهدید کرد.

گفتنی است پس از تلاش‌های کشور‌های غربی برای گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرز‌های روسیه، مسکو به شدت نسبت به تبعات این اقدام به مقامات غربی هشدار داد. با این حال، آمریکا و همپیمانانش همچنان به تهدیدات خود علیه امنیت ملی روسیه ادامه می‌دهند.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان و سردمدار رئالیسم تهاجمی بر این باور است که گسترش ناتو به مرز‌های روسیه احمقانه‌ترین اقدام در سیاست خارجی آمریکا طی سال‌های اخیر بوده است. او معتقد است که قدرت‌های بزرگ به مرز‌های خود حساس هستند و گسترش ناتو به مرز‌های روسیه به طور مستقیم امنیت ملی این کشور را به مخاطره می‌اندازد و بحران اوکراین درپی کوته اندیشی مقامات غربی بروز کرده است.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجددا ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲، اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
پیشرفت از نظر آمریکا و اروپا یعنی قبول هر آنچه که آنها میگویند از طرف ایران است در حالیکه خودشان به هیچ کدام از تعهداتشان پایبند نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ح.م
۰۷:۵۶ ۲۲ دی ۱۴۰۰
امریکا هر روز ذلیل تر از دیروز!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
و پست تر و بی شرم تر و...
آخرین اخبار