نظری گفت: ۱۱۲ مجوز واردات کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه به وسیله کارشناسان اداره کل استاندارد صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -   محمد نظری کارشناس امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: هدف از بازرسی کالا‌های وارداتی، حصول اطمینان اجرایی از انطباق کالای وارداتی با استاندارد‌های مورد قبول سازمان ملی استاندارد است.

تسهیل در ورود کالا به کشور در سازگاری و هماهنگی با مقررات و روش‌های متعارف در تجارت جهانی و به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده از لحاظ بهداشت، ایمنی، ضوابط زیست محیطی و اقتصادی و حمایت از حقوق تولید کننده داخلی در مقابل تخریب بازار و رقابت نامطلوب و ممانعت از ورود کالا‌های بی کیفیت از دیگر اهداف بازرسی کالا‌های وارداتی است.

کالا‌های وارداتی پس از دریافت این گواهینامه، ترخیص و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چنانچه کالای صادراتی و وارداتی به سمنان، مشمول استاندارد اجباری نباشد، برای تعیین ماهیت و آنالیز به اداره کل استاندارد استان ارجاع داده می‌شود.

 یکی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد نظارت برکالا‌های صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد با هدف فراهم کردن امکان رقابت برای کالا‌های صادراتی کشور با کالا‌های مشابه خارجی، حفظ بازار‌های بین المللی، جلوگیری از ورود کالا‌های نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی است.

 قانون گذار در بند‌های ۱۵ و ۱۶ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهـای صـادراتی و وارداتـی مشمـول اسـتاندارد اجبـاری را یکی از مهم‌ترین مـاموریت هـا و وظـایف سازمـان ملـی استاندارد عنوان کرده است.

 مجوز واردات کالا پس از بازدید و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان از محصولات وارداتی صادر شد.

عمده کالا‌های وارداتی به استان سمنان در نیمه نخست امسال شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزای قطعات ترانسفورماتور‌ها، پروپیلن، لقاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم کننده ولتاژ و روغن ترانسفورماتور بود.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.