رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه از مطالبه ۲۴۴ میلیارد تومانی شهرداری تربت حیدریه از دستگاه‌های دولتی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد -   رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این در حالی است که تنها راه وصول این مطالبات تهاتر و پیگیری پرداخت ان از سوی مسئولان کشوری امکان پذیر است.

به گفته مهدی جهانشیری امسال از محل بند "ز" تبصره ۵ مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان از سوی بانک شهر بدهی ایجاد شد که بلافاصله توسط شهرداری اصفهان این مبلغ در نظر گرفته شد و ما اعتراض خود را نسبت به روند این موضوع اعلام کردیم.

بانک بدون سند تسهیلات نمی‌دهد

او گفت: قبلا اعلام شده بود که خریداران اراضی می‌توانند ۳۰ درصد مبلغ را پرداخت و ۷۰ درصد باقیمانده را از تسهیلات بانک شهر استفاده کنند.  در گام نخست از مشکل زمان بر بودن تفکیک اراضی و اسناد اطلاعی نداشتیم و در نتیجه بانک شهر هم بدون سند تسهیلاتی پرداخت نمی‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه از رفع مشکل تفکیک اراضی و اسناد تا چهار ماه آینده خبر داد.

جهانشیری گفت: در همین مزایده‌ای که بصورت ۱۰۰ درصد نقدی اعلام شد استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران شده و قرار بر این است که ۹۰ درصد از سوی خریدار پرداخت و ۱۰ درصد باقیمانده هنگام انتقال سند واریز شود.

او می گوید مبلغ مجموع اراضی که شهرداری در بافت فرسوده مالک است بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است که اگر بتوانیم مزایده‌ها را در فاز‌های بعدی به همین شکل اجرا کنیم مبلغ خوبی برای مدیریت شهری باقی خواهد ماند.

خارج شدن از لیست سیاه اولویت نخست فروش اراضی بافت فرسوده است

جهانشیری گفت: با توجه به اینکه شهرداری به بانک شهر مقروض است نمی‌تواند از مزایا، امکانات و اعتبارات ملی بهره ببرد لذا در فاز نخست مزایده اراضی بافت فرسوده، با واگذاری ۱۹ قطعه به متراژ ۲هزار و ۶۳۳ متر بصورت مسکونی و تجاری و واریز وجه به بانک شهر، شهرداری از لیست سیاه خارج می‌شود.

بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه تا قبل از پیگیری‌ها مبلغ بدهی به بانک شهر ۲۴۰ میلیون تومان بود که در نهایت این رقم با یک تخفیف مناسب به ۱۸۲ میلیارد تومان تا پایان دیماه رسید، البته بعد از دیماه هم این رقم به قوت خود باقیست و فقط سود علی الحساب آن محاسبه خواهد شد.

جهانشیری گفت: با توجه به اینکه شهرداری به بانک شهر مقروض است نمی‌تواند از خیلی مزایا، امکانات و اعتبارات ملی بهره ببرد لذا در فاز نخست مزایده اراضی بافت فرسوده، با واگذاری ۱۹ قطعه به متراژ ۲هزار و ۶۳۳ متر بصورت مسکونی و تجاری و واریز وجه به بانک شهر، شهرداری از لیست سیاه خارج می‌شود.


انتهای پیام/ا. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.