دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در حال حاضر اُمیکرون سوش غالب در اهواز است و تنها از یک درصد موارد مثبت کرونا تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود یعنی یک مورد ابتلا به اُمیکرون را باید در صد ضرب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - مهران احمدی بلوطکی گفت: اکثر بیماران مبتلا به اُمیکرون در خوزستان سرپایی هستند و حال مساعدی دارند.

او می‌گوید: زمانی که موارد سرپایی افزایش پیدا می‌کنند، خود به خود موارد بستری نیز افزوده می‌شود و اکنون شاهد افزایش جزئی موارد بستری هستیم.

به گفته دبیر شورای سلامت اهواز  تاکنون در خوزستان مرگ و میر ناشی از اُمیکرون نداشته‌ایم، اما روزانه به موارد ابتلا به این سوش افزوده می‌شود.

بلوطکی گفت: در حال حاضر اُمیکرون سوش غالب در اهواز است و  تنها از یک درصد موارد مثبت کرونا تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود یعنی یک مورد ابتلا به اُمیکرون را باید در صد ضرب کنیم.

به گفته این مقام مسئول برای فردی که بیماری او با علائم سرماخوردگی مانند ضعف، بی‌حالی، آبریزش بینی، احساس خستگی و سرفه آغاز می‌شود و سه چهار روز طول می‌کشد، تشخیص اولیه ابتلا به اُمیکرون است.

 پیشتر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که ۲۵ دی  ماه ۱۴۰۰ برگزار شد گفته بود که عید نوروز سختی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.