معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: امسال ۷۷میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در استان تخصیص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان-  حسین باقری  گفت: امسال سهم استان اصفهان برای توسعه مشاغل خانگی ۷۷ میلیارد تومان می‌باشد و تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ مصوب بانک‌های عامل و از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی پرداخت می‌شود.

به گفته او سودتسهیلات مشاغل خانگی باتشخیص وبررسی دستگاه‌های اجرایی و باتوجه به حجم فعالیت و آورده متقاضی و وجود اعتبارات در شهرستان تعیین می‌شود.

برای  تقسیم اعتبارات از شهریور ماه امسال تاکنون تسهیلاتی که در طرح مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده بیش از ۷۵ درصد اعتبارات مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده و حدود ۲۵ در صد اعتبارات هم توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال موضوع بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه برای نهاد‌های حمایت و اشتغال خانگی از ۵۰۰میلیون ریال به یک‌میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان می گوید: در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و در خصوص شرایط دریافت این تسهیلات می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان محل فعالیت خود و براساس رشته مصوب ستاد که درسایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به آدرس mkh.mcls.gov.ir می‌باشدمراجعه نمایند و با توجه به مهارتشان در خانه برای خود شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.