پرداخت تسهیلات یکصد میلیونی به معتادان بهبود یافته استان همدان

وام ۱۰۰ میلیون تومانی به منظور ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته استان همدان با کارمزد چهاردرصد پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان همدان گفت: مبلغ وام پرداختی به هریک از بهبود یافتگان اعتیاد سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود که امسال به ۲ برابر افزایش یافت.

حمزه عبدکوند گفت: سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تسهیلات خود اشتغالی با کارمزد چهاردرصد به معتادان بهبود یافته پرداخت شد که زمینه اشتغال ۳۶۴ نفر را در این استان فراهم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان همدان کفت: برخی از واحد‌های تولیدی نیرو‌های کاری خود را از بین معتادان بهبود یافته جذب می‌کنند که در راستای حمایت از مدیران این واحد‌ها هزینه بیمه معتادان بهبود یافته سه تا پنج سال رایگان بوده همچنین کمک اعتباری به این کارفرما‌ها پرداخت می‌شود.

عبدکوند گفت: پس از ترک اعتیاد یک دوره آموزشی رایگان برای معتادان بهبود یافته در فنی و حرفه‌ای با توجه به علاقه فرد برگزار شده تا آن‌ها پس از دریافت گواهی مهارت از فنی و حرفه‌ای با معرفی اداره کل بهزیستی به بانک وام ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

وی گفت: با وجود اینکه همواره عنوان می‌شود بسیاری از افراد به خاطر بیکاری در گرداب اعتیاد گرفتار شدند، اما در یک تحقیق علمی بر روی ۲۰ هزار معتاد در کشور و خوداظهاری آن‌ها دریافتیم که ۸۴ درصد از آن‌ها پیش از اعتیاد دارای شغل بودند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: اعتیاد ، بهبود یافته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.