مدیر کل راهداری کردستان گفت: طی دو روز گذشته و از زمان آغاز بارش برف بیش از ۱٨ هزار کیلومتر از جاده های کردستان برف روبی شده که اولویت ما در حال حاضر بازگشایی محور‌های اصلی استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمد راشد مدرس گرجی بارش برف را در ۱۰ سال گذشتە بی‌سابقە دانست و گفت: بە دلیل بارش برف در محور‌های سقز، بانە، دیواندرە، مریوان، سروآباد و سنندج و کولاک و بارش برف برای حفظ ایمنی راە‌ها و مسافران جادە‌ها اکثر محور‌ها مسدود شدە است.

او می گوید: همکاران راهداری از  دو روز گذشتە در محور‌ها مشغول برف‌روبی جادە‌ها هستند.

 مدیر کل راهداری استان کردستان گفت: عدم بازگشایی محور‌ها تا این ساعت بە دلیل ایمنی مسافران و همشهریان کردستانی است.

مدرس گرجی گفت: مسیر‌های سقز-بوکان، سقز- بانە، سقز-مریوان سنندج-دیواندرە و سنندج- کامیاران با مشکلاتی روبەرو بود و امکان بازگشایی آنان در حال حاضر وجود دارد؛ اما بە دلیل وجود مە و کمبود دید تردد ماشین‌ها با مشکل مواجە خواهد شد.

او می گوید: طی دو روز گذشتە ۲ هزار ماشین در جادە‌های استان رهاسازی شدەاند و بە دلیل حجم زیاد بارش‌ها برای اولین بار از بولدوزر برای برف‌روبی جادە‌ها استفادە شدە است.

مدیر کل راهداری کردستان گفت: بیش ۱٨ هزار کیلومتر برف‌روبی انجام شدە است و اولویت ما بازگشایی محور‌های اصلی استان است.

مدرس گرجی در پایان بااشارە بە این که بسیاری از راە‌های روستایی بە دلیل بارش برف همچنان مسدود هستند، گفت: اولویت اصلی ما بازگشایی محور‌های اصلی استان است و پس از بازگشایی راە‌های اصلی با تلاش و کوشش همکاران راهداری نسبت بە بازگشایی جادە‌های فرعی و روستایی اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.