ادامه عملیات جونده‌کشی برای مقابله با بیماری سالک در جهرم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سالک، عملیات جونده‌کشی، امسال با ۳۶۸ روز کارگر و هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال در شهرستان جهرم انجام شده و همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شهرستان جهرم یکی از زخم‌خوردگان بیماری سالک  بوده که هر ساله تعدادی از شهروندان را در نواحی روستایی و شهری درگیر خود می‌کند که امسال با افزایش روند مبتلایان به این بیماری در سطح شهرستان جهرم مواجه هستیم.

او گفت: اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری سالک از سوی دانشگاه علوم پزشکی جهرم  و بخشی از عملیات کنترل بیماری را شامل می‌شود که مشارکت دستگاه‌های مربوط و ارتقای اگاهی عمومی بیشترین سهم در کنترل بیماری سالک دارند.

ارجمند گفت:  از ابتدای امسال واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، طرح مقابله با سالک را به صورت ضربتی در این شهرستان آغاز کرده اند و اقدامات پیشگیرانه و کنترلی شامل آموزش و امور درمان را در اولویت امور قرار داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: جوندگان یکی از مهمترین عوامل شیوع و ناقلان بیماری سالک هستند که معاونت بهداشتی این دانشگاه عملیات جونده‌کشی در مناطق پرخطر شهرستان شامل حیدرآباد، نظام‌آباد، اسلام‌آباد، حسین‌آباد، تل ریگی، هرموج، قطب‌آباد، یوسف‌آباد، گلدامچه، علویه  و موسویه را به‌ویژه از اول اردیبهشت ماه تا مهرماه امسال طی ۵ مرحله به انجام شده است.

خدمات درمانی به بیماران مبتلا به سالک در جهرم رایگان است

شاپور شادمند مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: تامین اسپری دورکننده حشرات و ارسال به بعضی از مناطق روستایی، اقلام درمانی برای درمان بیماران مانند آمپول گلوکانتیم، پمادهای آمفولیش و پماد پارامومایسین و کرایو درمانی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

او گفت: ویزیت بیماران از سوی پزشک، نمونه برداری و تشخیص آزمایشگاهی و درمان بیماران و آموزش به بیماران در خصوص درمان زخم و تاکید بر ادامه درمان و پیگیری بیماران در مرکز درمان سالک جهرم نیز به‌ صورت رایگان انجام می‌شود.

شادمند گفت: اقدام‌های اساسی مانند بهسازی محیط، جمع‌آوری زباله ها، جلوگیری از انباشت کودهای حیوانی، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی شهر، تخریب خانه‌های مخروبه و خالی از سکنه و تسطیح این اماکن، آسفالت‌کردن کوچه‌های خاکی، جلوگیری از افزایش سگ های ولگرد  از اقداماتی هستند که نیاز به هماهنگی و همکاری بین بخشی دارند تا این بیماری خطرناک بیش از پیش  به مرحله کنترل دربیاید.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار