وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا، اروپا و ناتو به جای پاسخ به پیشنهادات روسیه، کارزاری با اتهاماتی دروغین علیه مسکو به راه انداخته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه روسیه، امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «کاخ سفید و متحدان غربی آن به جای تمرکز برای ارائه پاسخی مناسب به درخواست‌های روسیه درباره تضمین‌های امنیتی، یک کمپین تبلیغاتی سمی راه انداخته و کشور ما را متجاوز و مخالف تمدن و تهدیدی برای ثبات بین المللی معرفی می‌کنند.»

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین اظهار داشت از زمان ارائه پیش نویس معاهده تضمین‌های امنیتی به آمریکا در دسامبر ۲۰۲۱، مسکو شاهد تلاش‌های آشکاری برای طولانی کردن گفتگو‌ها درباره ابتکارات روسیه بوده است.

این بیانیه پس از مذاکرات آمریکا-روسیه و روسیه-ناتو در مورد تضمین‌های امنیتی ارائه شده توسط مسکو به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ناتو در مرز اوکراین صادر می شود. این تضمین‌های امنیتی، محدودیت‌هایی را برای استقرار نیروها، هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی و سامانه‌های موشکی اعمال و از پیشروی ناتو و آمریکا به طرف شرق و نزدیک مرز‌های روسیه ممانعت می‌کند.

ادعای احتمالی تهاجم روسیه به اوکراین از ماه اکتبر در کانون توجه بین المللی قرار گرفته است. با وجود اینکه کرملین مکرراً اعلام کرد قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند، غرب، روسیه را به تجمع نظامی در نزدیکی مرز اوکراین متهم و و آن را به اعمال بسته دیگری از تحریم‌ها تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار