رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی در خصوص کلاهبرداری در پوشش آگهی استخدام هشدار داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -سرهنگ"حسن کیخا" در خصوص کلاهبرداری در پوشش آگهی استخدام هشدار داد و از شهروندان خواست: از واریز وجه تحت عنوان هزینه پیش ثبت نام یا بیعانه در آگهی‌های کاریابی منتشر شده در سایت‌های واسطه‌گر خودداری کنند.

او گفت: : طی چند روز اخیر متاسفانه شاهد کلاهبرداری از شهروندان جویای کاری در فضای مجازی بوده‌ایم که صرفاً به واسطه اعتماد به یک "آگهی کاریابی" انتشار یافته در سایت واسطه گر دیوار قربانی طمع ورزی فردی کلاهبردار قرار گرفته اند.

به گفته سرهن کیخا فرد کلاهبردار تحت عنوان استخدام در شهرک صنعتی توانسته با ایجاد حس اعتماد افراد جویای کار از آن‌ها مبالغی را تحت عنوان هزینه پیش ثبت‌نام دریافت نماید، که برابر بررسی‌های صورت گرفته تا کنون بالغ بر ۶۰ نفر از هم استانی‌های عزیز قربانی این ترفند کلاهبردارانه شده‌اند.

او به شهروندان توصیه کرد: از واریز وجه تحت عنوان "پیش ثبت نام" یا بیعانه در آگهی‌های کاریابی منتشر شده در سایت‌های واسطه گر امتناع نموده و از آن‌ها خواست تا اطلاعات خصوصی و شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس در فضای مجازی قرار ندهند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

سرهنگ کیخا گفت: در صورت مواجهه باتبلیغات یا موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان منعکس کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.