نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از پیشنهاد ۳۸ درصدی بودجه ۱۴۰۱ به مناطق کم برخوردار در مشهد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مهدی ناصحی گفت: درخواست ما از شهردار مشهد این بود که متناسب با جمعیت و مساحت محلات کم برخوردار که ۳۲ درصد از شهر را شامل می‌شود، همین میزان از بودجه به این محلات اختصاص پیدا کند.

براساس گزارش شهردار مشهد، در حوزه‌های مختلف چرخش‌های راهبردی صورت گرفته و در مسیر اصلاح گام برداشته شده است. یکی از موضوعات مهم پیگیری شده آن بود که سهم بیشتری از بودجه به سمت پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز شهر و ارائه خدمات به مردم اختصاص یابد که این مهم مورد تاکید دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد بوده است.


بیشتر بخوانید


به گفته او در این راستا بایستی از بودجه‌های جاری با توجه به حجم سنگین نیرو‌های انسانی و هزینه‌های جاری کاسته می‌شد، از همین رو توصیه شد صرفه جویی در این حوزه صورت پذیرد.

او گفت: تلاش است بتوانیم با وجود حجم بدهی‌های باقی مانده از گذشته و تعهداتی که در آینده برای شهرداری ایجاد شده است، پروژه‌های پیشران قابل توجهی در مشهد برای تسهیل در رفت و آمد، ایجاد فضای فراغت مردم در بوستان‌های شهری، توجه به موضوع سلامت، بهداشت، ورزشی و بانوان داشته باشیم.

 براساس گزارش ارائه شده برای اولین بار ۳۸ درصد بودجه به مناطق کم برخوردار اختصاص پیدا کرده است، توجه به مسائل اجتماعی جزو موارد مهم در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد بوده و رشد خوبی در بودجه‌های اجتماعی سال ۱۴۰۱ دیده شده است.


انتهای پیام//ف.ح


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.