تفاهم‌نامه‌ پایداری آب در روستا‌ها بین آبفای استان مرکزی و سپاه منعقد شد.

شجاعی معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در گفت و گو با   باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - با بیان اینکه برای حل مشکل آبرسانی به روستا‌های استان تفاهم‌نامه‌ای در قالب محرومیت‌زدایی از ۶۷ روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است در این زمینه توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

بدلیل کاهش نزولات جوی و کاهش آب سفره‌های زیرزمینی در تابستان سال گذشته حدود ۱۳۰ روستای استان مرکزی با جیره‌بندی مواجه شدند که توسط تانکر به این روستا‌ها آبرسانی شد.

تفاهم‌نامه‌ای در قالب محرومیت زدایی از ۶۷ روستای استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به مبلغ ۲۳۸ میلیارد تومان منعقد شده است که با اجرای این طرح‌ها بیش از ۸۰ درصد این روستا‌ها از منابع پایدار آبی بهره‌مند می‌شوند.

اکثر روستا‌های شمال شهرستان اراک در حوزه آب دچار مشکل هستند و ۱۲ سال است که آبرسانی به این روستا‌ها بوسیله تانکر صورت می‌گیرد و به همین دلیل مطالعات برای آبرسانی به ۳۴ روستای شمال اراک شروع شده و اعتباری در جهت آبرسانی به آن‌ها در نظر گرفته شده است و سعی ما بر این است که تا انتهای سال مرحله اول این طرح شروع شود.

شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی چندین طرح مهم از جمله آبرسانی به ۳۶ روستای سد کمال صالح در شازند را برای تأمین آب شرب این روستا‌ها انجام داد.

آبرسانی به ۵ روستای دیگر تا خرداد ماه امسال در دستور کار قرار گرفت طرح آبرسانی به ۸ روستای دیگر در دست اجراست که تا انتهای امسال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.