همزمان با افزایش تنش‌ها برسر اوکراین، سفارت آمریکا خواستار خروج شهروندانش از این کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  سفارت آمریکا در کی‌یف با اشاره به افزایش مناقشات برسر اوکراین، از شهروندان آمریکایی خواست این کشور را ترک کنند.

طبق گزارش ایندیپندنت پیامی که از سوی سفارت آمریکا در اوکراین منتشر شد با هشدار به شهروندان آمریکایی اعلام کرد: «سفارت آمریکا در اوکراین از شهروندان خود می‌خواهد که اکنون با استفاده از گزینه‌های حمل‌ونقل تجاری یا خصوصی که در دسترسشان هست، خارج شوند. شهروندان آمریکایی که مایل به ترک اوکراین هستند در حال حاضر گزینه‌های متعددی از طریق پرواز‌های تجاری از تمام فرودگاه‌های بین‌المللی اوکراین دارند.»

البته سفارت آمریکا برای رسیدگی به اموری همچون «گذرنامه شهروندان، گزارش‌های تولد شهروندان در خارج از کشور و همچنین امکان بازگرداندن شهروندانی که توانایی خرید بلیط تجاری را ندارند» باز خواهد بود.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا دستور تخلیه خانواده دیپلمات‌های خود را از اوکراین صادر کرد و به دنبال آن انگلیس نیز راه آمریکا را دنبال کرد و تصمیم گرفت بخشی از کارکنان سفارت خود را از اوکراین خارج کند.

شب گذشته نیز کانادا به دلیل ترس از تشدید تنش‌های غرب و روسیه در موضوع اوکراین به خانواده دیپلمات‌های خود در این کشور دستور داد تا هرچه سریعتر اوکراین را ترک کنند.

همچنین ساعاتی پیش وزارت دفاع اوکراین مدعی شد جنگنده‌های روسیه محدوده‌ای از منطقه جدایی‌طلب دونباس را بمباران کردند که منجر به زخمی شدن ۲ سرباز اوکراینی شده است.

ریشه اختلافات روسیه و اوکراین، الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) است. اکنون غرب و ناتو مدعی حمله احتمالی روسیه هستند، اما مسکو بار‌ها اعلام کرده است که چنین قصدی ندارد و این اتحاد ناتوست که با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۰:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این اقدام ببشتر برای ایجاد ترس و هراس از حمله اتمی به روسیه در دل دولتمردان روسیه است اما هیچ احتمالی را نباید دست کم گرفت در این شرایط حساس .
آخرین اخبار