مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با پرداخت تسهیلات و تخفیف سود بازرگانی به دنبال تسهیل و رونق روند ورود و خروج کالا در بندر تجاری شادگان با محوریت صادرات هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عادل دریس می‌گوید: یکی از مهمترین طرح‌های اقتصادی در شهرستان شادگان در جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، رونق بندر تجاری شادگان است که  امسال نیز توجهات بسیار خوبی به این بندر معطوف شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بندر شادگان با ظرفیت پذیرش شناور‌های زیر ۵۰۰ تن و توانایی تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال، با هدف رونق کسب و کار و تجارت در منطقه با اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در انتهای خور بوخضیر ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول گفت:  واردات کالا‌های همراه ملوان، واردات کالا‌های تجاری، صادرات کالا از جمله دام زنده غیر مولد، سرامیک و سنگ‌های ساختمانی، کاه و همچنین ترانزیت احشام از مبدا ترکیه و ارمنستان و اخذ کد ترانزیتی اختصاصی واردات و ترخیص پارچه از جمله عملکرد‌های این بندر در امسال است.

دریس  پیگیری تخصیص ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی برای کالا‌های وارده به بندر شادگان، فعال کردن رویه ترانزیت کالا، حمایت از صادرکنندگان، تسهیل رویه ورود کالای همراه ملوان از جمله تخصیص ۳۰ دستگاه نیسان برای هر شناور با تعرفه عوارض ۴ درصدی برای تعداد ۹۷ قلم مجاز، افزایش تعداد سفر‌های مجاز شناور و آمادگی جذب سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع مونتاژ، تبدیل و فرآوری، استحصال نمک، صنایع پایین دستی نفت و گاز و نیز فولاد از طریق واگذاری اراضی در قالب قرارداد‌های بلندمدت و تسهیل اخذ مجوز‌های لازم، را  از جمله اقدامات صورت گرفته یا در حال پیگیری در بندر عنوان کرد.

به گفته او امسال تعداد ۱۵ فروند شناور شامل ۷ شناور حامل کالا‌های تجاری وارداتی، ۷ شناور کالا‌های صادراتی مانند احشام، سنگ و سرامیک و یک شناور کالای ترانزیتی، تخلیه و بارگیری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.