استاندار ایلام با اشاره به اینکه سلامت و کیفیت نان مردم استان با توجه به وجود مرغوبترین گندم در ایلام و به عنوان قوت لایموت مردم باید تامین شود، تعطیلی خودسرانه نانوایی‌های ایلام بخصوص در روز‌های تعطیل قابل پذیرش نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -حسن بهرام نیا  در نشست ستاد تنظیم بازار و شورای آرد و نان استان از تعطیلی‌های خودسرانه نانوایی‌ها انتقاد و گفت: بر اساس بازرسی روز جمعه ۷۰ نانوایی در ایلام تعطیل بوده و همگی علت را تعطیلی روز جمعه اعلام کردند.

او گفت: باید نانوایی‌ها طبق قانون کار تعطیلی داشته باشند و تعطیلی آن‌ها در طول هفته باشد تا مشکلی برای تأمین نان مردم ایجاد نشود.

استاندار ایلام گفت: گندم‌های بی کیفیت در سیلو‌ها جایگزین گندم با کیفیت و خوب تولید استان می‌شود که نیاز است این مسأله رصد و نظارت شود.

بهرام نیا گفت: وجود این مسأله ناشی از ضعف نظارت دولت بر بخش خصوصی است و باید بازدید و بررسی لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام گفت: اکنون با توجه به بررسی و مهلت یک ماهه کمیت، کیفیت و ساعت پخت نان تا حدودی در استان تغییر کرده، اما نیاز است نظارت‌ها مداوم، برخورد‌ها جدی و آموزش و مهارت لازم توسط متصدیان نانوایی‌ها جدی گرفته شود.

بهرام نیا با تقدیر از فرمانداران استان که به خوبی وضعیت نانوایی‌های استان را رصد کردند، گفت: فروش آرد که مربوط به قشر آسیب پذیر است، دزدی است و باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.