مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از فعالیت بالغ بر ۱۸ باب سالن مطالعه خصوصی با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خراسان رضوی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  علی اکبر سبزیان گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با صدور مجوز برای فعالیت ۱۸ باب سالن مطالعه خصوصی پیشتاز این عرصه در کشور شد.

یکی از اهداف اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به منظور اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی ارائه خدمات کتابخانه‌ای و سالن‌های مطالعه به اقشار مختلف جامعه و در همه مناطق استان است؛ با توجه به رشد جمعیت شهر‌ها در استان‌ها و محدودیت احداث کتابخانه‌های عمومی د رهمه مناطق با در نظر گرفتن محدودیت‌های منابع مالی دولتی، استفاده از ظرفیت سالن‌های مطالعه خصوصی یکی از اتفاقات مثبت در چند سال اخیر بوده است.

او گفت: با توجه به حجم زیاد درخواست‌های مردم در رابطه با افزایش فضا‌های مطالعاتی در شهر‌های مختلف استان همراه با حفظ امنیت، آرامش و اعتماد، پس از پیگیری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۳۹۷ مصوب شد که سالن‌های مطالعه خصوصی با کسب مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

علی اکبر سبزیان گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی خرسان رضوی سعی بر آن داشته تا علاوه بر رسالت اصلی خود ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن عادت مطالعه در جامعه در راستای لبیک گویی به یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نیاز‌های دیگر مراجعین به کتابخانه‌های عمومی را اعم از معرفی کتاب، توسعه فضا‌های مطالعاتی، راه اندازی کتابخانه‌های سیار و ... را برطرف کند.

او گفت: در همین راستا پس از درخواست مجوز فعالیت از سوی سالن‌های مطالعه خصوصی و بازدید کارشناسان از این سالن‌ها در راستای رعایت قوانین ساختمانی، امنیتی، استفاده از سیستم‌های اطفاء حریق، برخورداری از امکانات اولیه، عدم سوء پیشینه افراد متقاضی، امنیت ساختمان و ...، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون بالغ بر ۱۸ باب سالن مطالعه با دریافت مجوز از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در مجموع ۵۷ باب سالن مطالعه از سال ۱۳۹۷ متقاضی دریافت مجوز فعالیت بوده اند که تعداد ۱۸ باب پس از صدور مجوز در حال فعالیت هستند، ۷ باب در مرحله صدور مجوز و ۳۲ باب دیگر نیز در دست اقدام است.

 

انتهای پیام//م.ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سالن مطالعه خصوصی چه ربطی به عدالت اجتماعی داره؟
با وجود هزینه های سرسام آوری که از مراجعان میگیرند و دستمزد کمی که به کارکنانشون (بخونید برده هاشون) میدن، اولا عدالت کجاست و دوما نقش نهاد کتابخانه های چیه؟
عدالت اجتماعی یعنی سالن مطالعه احداث کنید با کمترین هزینه برای مراجعان و دستمزد برابر با کتابداران.