قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل گفت: ایران دارای بیش از ۹۳ هزار دانشجوی بین المللی است که بیشترین تبادلات علمی را با اروپا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  حسین سالار آملی گفت: بیش از ۹۳ هزار دانشجوی بین المللی در ایران تحصیل می‌کنند که سهمیه وزارت علوم در این زمینه ۴۸ هزار دانشجو است.

تا قبل از شیوع ویروس کرونا ۵۸ هزار دانشجوی بین المللی از زیر مجموعه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در ایران تحصیل می‌کردند؛ اما در دوران کرونا به علت گسترش دوره‌های نیمه حضوری و غیر حضوری تعداد این دانشجویان افزایش یافته است.

او گفت: دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در ایران را دارند، باید حتما دارای مدرک دیپلم باشند و رشته دانشگاهی آن‌ها در ایران هم متناسب با معدل دبیرستانشان تعیین خواهد شد.

طبق گفته مسئولان وزارت علوم دانشجویان بین المللی در ایران بایستی حتما زبان فارسی را فرا بگیرند که به همین علت حدود ۱۷ مرکز آموزش زبان فارسی در داخل کشور راه اندازی شده اند و امکانات یادگیری زبان و ادبیات فارسی به صورت مجازی هم فراهم شده است.

دانشجویان بین المللی از کشور‌های مسلمان و منطقه مانند عراق، افغانستان، سوریه و لبنان در ایران تحصیل می‌کنند که در این زمینه آمار بیشتری از دانشجویان، متعلق به کشور‌های آسیای میانه است.

کشور‌هایی مانند چین، روسیه، اتحادیه اروپا، کره جنوبی و سنگاپور بیشترین تبادلات علمی را با ایران دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار