همزمان با ایام الله دهه فجر ۳۱ پروژه راهداری با یک هزار و ۶۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی در سراسر استان پهناور سیستان و بلوچستان در حال اجراست و در این میان افتتاح و کلنگ‌زنی صد‌ها پروژه عمرانی با اعتبار چند هزار میلیاردی قابل توجه است.

منصور بیجار   ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ۶۴۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۲ هزار ۴۲۰ میلیارد ریال در این استان در فصل‌های مختلف توسعه زیربنایی شهری و روستایی، انرژی، راه و حمل و نقل، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و بهداشت و درمان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار صرف شده با ۸۴۸ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های شهرستان راسک است، گفت: از مجموع کل اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها یک هزار ۱۴۰ میلیارد تومان مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین طرح‌های قابل افتتاح شامل واحد تولیدی کلینکر سیمان تیس چابهار، خط ۲۳۰ کیلوولت شرق زاهدان- میرجاوه، اجرای ۱۲۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آبرسانی روستایی، افتتاح ۳۶۶ کلاس درس، افتتاح خط انتقال آبرسانی به زاهدان از حرمک، اجرای سیستم ازن زنی به آب در منطقه سیستان، خط‌کشی یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان، احیای ۲۸۰ کیلومتر از رویه‌های آسفالت محور‌های استان و بهسازی و روکش آسفالت ۲۲۵ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان عنوان کرد.

بیجار گفت: همچنین در این ایام ۱۴۵ پروژه که مهمترین آن‌ها شامل طرح تولیدی شمش طلا شرکت توسعه معادن پارس تامین، طرح تولیدی کنسانتره مس سولفیدی شرکت پارسیان، طرح کنسانتره مس سیاسترگی، قطعه یک بزرگراه زاهدان- میرجاوه، گازرسانی به شهر‌های میرجاوه، نوک آباد، ده رییس و ریگ ملک گازرسانی به روستا‌های خاش و شهر اسماعیل آباد و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به محور زاهدان- خاش بوده، آماده کلنگ‌زنی است که برای اجرای آن پنج هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار