مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی از سوی رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی از سوی رهبر معظم انقلاب امشب در مسجد امام حسن عسکری(ع)قم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - مراسم بزرگداشت مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از سوی رهبر معظم انقلاب، امشب با حضور حضرات آیات نوری همدانی، جوادی آملی، حسینی بوشهری، مقتدایی، خاتمی، کعبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، طلاب، فضلا و قشر‌های مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری (ع)قم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از فضلای حوزه، مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی را عالمی بصیر، زاهد، پارسا و فعال در مسائل اجتماعی دانست و گفت: آگاهی به زمان، ساده زیستی، دفاع از اسلام و اهل بیت از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی بود.

او گفت:مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی آثاری را به یادگار گذاشتند که با مطالعه این آثار می‌توان به روشنفکری ایشان پی برد.

استاد حوزه با بیان این که طلاب جوان باید آثار این عالم ربانی را به خوبی مطالعه کنند تا ببینند ایشان چگونه از ارزش‌های دینی دفاع می‌کرد ،گفت: از دولت جدید انتظار داریم مطالبه آیت الله صافی گلپایگانی راجع به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را اجرا کند.

او با اشاره به همراهی و حمایت مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی از نهضت انقلاب اسلامی گفت: صراحت در زمینه حجاب و مواضع سیاسی از دیگر ویژگی‌های این عالم ربانی بود.

مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی روز گذشته بر اثر ایست قلبی در سن ۱۰۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر مطهر این مرجع فقید، صبح امروز با حضور پرشور مردم در قم تشییع شد. قرار است پیکر آیت الله صافی گلپایگانی فردا در کربلای معلا به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی حاجی زاده
۰۶:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
خدا رحمت کند انسان بسیار خوبی بود.
آخرین اخبار