سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به گاف همتای انگلیسی خود، خواستار نجات جهان از حماقت سیاستمداران این کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، به گاف جدید «لیز تراس» همتای انگلیسی خود واکنش داد و گفت که باید جهان را از حماقت سیاستمداران انگلیسی حفظ کرد.

طبق گزارش تایمز، به تازگی لیز تراس در سخنانی گفته بود که انگلیس در حال ارسال تجهیزات به متحدانش در حوزه بالتیک در سرتاسر دریای سیاه است.

این در حالی است که دریای بالتیک و دریای سیاه در دو جهت متفاوتِ قاره اروپا قرار دارند.

ماریا زاخارووا در واکنش به این گاف، گفت: «خانم تراس دانش شما در تاریخ در قیاس با جغرافی، هیچ است؛ اگر بخواهیم کسی را از چیزی نجات دهیم باید جهان را از حماقت سیاستمداران انگلیسی نجات دهیم.»

به تازگی تنش میان انگلیس و روسیه به دلیل مناقشه اوکراین افزایش یافته است. در همین راستا، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای با اعلام این‌که تحریم‌ها علیه روسیه تا ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن ماه) آماده خواهند شد، مدعی شد: «ما تاکنون تنها قادر بوده‌ایم کسانی را که به بی‌ثبات کردن اوکراین پرداخته‌اند تحریم کنیم.»

وزیر خارجه انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود لندن تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه در پاسخ به آنچه «تهدید روسیه برای اوکراین» خوانده شده، آماده کرده است.

لیز تراس نیز گفته بود که پیش‌نویس قانون جدید انگلیس برای تحریم‌ها علیه روسیه، اجازه بلوکه کردن دارایی شرکت‌های روسی را در انگلیس می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
و البته از جنایاتش
آخرین اخبار