در نشست کمیته بین المللی المپیک (IOC)، با طرح فدراسیون جهانی فوتبال برای برگزاری هر ۲ سال یک بار جام جهانی مخالفت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در نشست کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در پکن مصطفی براف، رئیس انجمن کمیته‌های ملی المپیک آفریقا (ANOCA) و نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی (UWW) با برنامه‌های فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برای برگزاری هر ۲ سال یک بار جام جهانی مخالفت کردند.
پیش از این جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرده بود که این سازمان قصد دارد درباره برگزاری هر ۲ سال یک بار جام جهانی تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ تصمیم بگیرد، در حالی که اکنون جام جهانی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

براف در نشست IOC گفت:من می‌خواهم موضوعی را مطرح کنم که مدت‌ها است در دستور کار ما بوده است. منظورم ایده برگزاری هر ۲ سال یکبار جام جهانی با وجود همه گیری کرونا است. برنامه‌های فیفا صدمات جبران ناپذیری به ورزش وارد می‌کند. آن‌ها خود فوتبال را تضعیف خواهند کرد. این طرح سایر ورزش‌ها را در سایه قرار می‌دهد غیرقابل قبول است. بین ورزش زنان و مردان فاصله ایجاد خواهد شد. این طرح تلاش‌های ما برای برابری در همه ورزش‌ها را تضعیف خواهد کرد.

براف افزود: "فوتبالیست‌ها ربات نیستند، آن‌ها برای ریکاوری و بودن در کنار خانواده و دوستان به زمان نیاز دارند. به جز کسب درآمد، وظایف و اهداف دیگری نیز وجود دارد. ورزش مکتب زندگی و بازتابی از آرمان‌های جنبش المپیک است. اگر فیفا هر دو سال یک بار جام جهانی را برگزار کند، بازیکنان جوان آفریقایی با خطراتی روبرو خواهند شد، از شما می‌خواهم به این برنامه‌ها که با ارزش‌های المپیک همخوانی ندارد، پایان دهید.

لالوویچ نیز با حمایت از سخنان براف گفت: "پیشنهاد فیفا می‌تواند تاثیر منفی بر توسعه سالم ورزش داشته باشد و پایداری سایر فدراسیون‌های ورزشی را به خطر بیندازد. یک تصمیم یک جانبه در این مقیاس بزرگ می‌تواند عواقب جدی نه تنها برای فوتبال، بلکه برای سایر ورزش‌ها نیز داشته باشد. اتحادیه ما معتقد است که فیفا باید این موضوع را با دقت بررسی کند و با جامعه جهانی ورزش مشورت کند تا بهترین راه را با در نظر گرفتن پیامد‌هایی که برای فوتبالیست‌ها و سایر ورزش‌ها دارد، پیدا کند. "

همچنین ریو سونگ مین، یکی از اعضای کمیته ورزشکاران IOC، مخالفت خود را با برگزاری هر دو سال یکبار جام جهانی اعلام کرد. توماس باخ، رئیس IOC، گفت که مایل است با اینفانتینو در مورد طرح برگزاری دو سالانه جام جهانی گفتگو کند، اما رئیس فیفا بازدید خود از افتتاحیه المپیک زمستانی پکن را لغو کرد. پیشنهاد باخ برای رساندن نظرات براف، لالوویچ و ریو سونگ مین به رئیس فیفا با تشویق حضار همراه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار