پرداخت ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به دامداران مرودشتی

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از اعطای ۱۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت به منظور تسهیل در فرایند خرید نهاده‌ها به دامداران این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - منصور امیریان گفت: به منظور اجرای این طرح از ۳۵۷ نفر متقاضی ثبت نام شده در سامانه سیتا، ۶۵ نفر تسهیلات اعتباری خرید نهاده‌ها را دریافت و مابقی نیز پس از رفع مشکلات تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

او گفت: پرداخت تسهیلات برای دامدارانی که در سامانه ثبت نامه کرده‌اند  و سقف تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال تا ۱۶۶ راس برای دام سبک و ۷۰ راس برای دام سنگین است و پرداخت تسهیلات بالاتر این تعداد هنوز اعلام نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران از جمله دغدغه‌های وزارت کشاورزی است و این تسهیلات به منظور حمایت از فعالان بخش کشاورزی و تأمین نقدینگی برای خرید نهاده‌های دامی و با با سود ۱۱ درصد به دامداران پرداخت می‌شود.

امیریان گفت: برای دریافت دامدار کارت نیاز به داشتن مجوز و پروانه فعالیت نیست و دامداران تنها با داشتن هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌ها مشمول دریافت این کارت می‌شوند.

او در خصوص مکان توزیع نهاده‌ها نیز گفت: پس از دریافت دامدار کارت دامداران با مراجعه به تعاونی‌های دامداران و کارخانجات خوراک دام و مکان‌هایی که مشخص شده است، نسبت به خرید نهاده‌ها اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار