رئیس جمهور فرانسه گفت که تلاش دارد به گفتگو با رئیس جمهور روسیه در خصوص کاهش تنش درباره موضوع اوکراین بپردازد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امانوئل مکرون در آستانه سفر به مسکو با اشاره به موضوع اوکراین گفت: باید واقع بین باشیم. اقدامات یکجانبه انجام نخواهیم داد، اما مهم است که قبل از ایجاد مکانیسم‌ها و اقداماتی برای افزایش اعتماد متقابل از وخامت اوضاع جلوگیری کنیم.

به گزارش اسپوتنیک عربی، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه لی ژورنال دیمانچه گفت که هدف روسیه اوکراین نیست، بلکه شفاف سازی قوانین برای همزیستی مسکو با ناتو و اتحادیه اروپاست. او همچنین اشاره کرد که حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تنها از طریق دیپلماسی امکان پذیر است. چندین هفته پیش مقامات بلندپایه نسبت به خطر آغاز عملیات نظامی علیه کی‌یف در آینده بسیار نزدیک هشدار داده بودند؛ بنابراین باید پیشگیرانه عمل کنیم و گفتگو‌هایی که با روسیه داشتیم و سفر به مسکو با هدف جلوگیری از وقوع این اتفاق است.

سال ۲۰۱۴ الحاق کریمه به روسیه باعث فروپاشی روابط میان کی‌یف و مسکو شد، اکنون علی‌رغم ادعای مکرر غرب مبنی بر احتمال حمله از سوی روسیه به اوکراین، مسکو بار‌ها اعلام کرده است که چنین قصدی ندارد و این اتحاد ناتوست که با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار