امیریان:

گلخانه‌های سبزی و صیفی مرودشت به‌روز رسانی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز ساماندهی و به روز رسانی واحدهای گلخانه‌ای سبزی و صیفی با اولویت تولید محصول فلفل دلمه‌ای صادراتی در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - منصور امیریان گفت: در حال حاضر به روزرسانی واحدهای کنترل کیفیت محصولات سبزی و صیفی در۲۰ درصد گلخانه‌های این شهرستان آغاز شده است.

او گفت: کنترل کیفیت، و تولید محصول سالم در همه گلخانه‌های موجود در شهرستان در دستور کار این مدیریت است و در مراحل بعدی اجرایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: استقرار یک واحد کنترل کیفیت در واحد های گلخانه‌ای از دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت خانه در راستای تولید محصول گواهی شده است.

او گفت: تامین و تجهیز منابع و امکانات مورد نیاز و نظارت بر کلیه مراحل تولید تا عرضه محصولات گلخانه ای و مطابق با استاندارهای ابلاغی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و به گلخلانه داران ابلاغ شده است.

امیریان گفت: در راستای تولید محصولات صادراتی علاوه بر استفاده از ظرفیت کلینیک‌های گیاهپزشکی، به ازای هر ده هکتار گلخانه یک کارشناس کنترل کیفی به کار خواهیم گرفت.

او گفت: همه سعی ما بر این است که موانع صادرات از سر راه تولید کنندگان برداشته شود و تولید محصول با کیفیت و مطابق با استاندارهای جهانی و رسیدن به چشم انداز ترسیمی وزرات جهاد کشاورزی از اولولیت ‌های این مدیریت است که با نظارت و کنترل مراحل تولید تا عرضه محصول محقق خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: نظارت بر کنترل کیفیت و تولید محصول، رعایت موراد اعلام شده از سوی کشور مقصد صادرات، الزام گلخانه داران به رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی و به کار گیری کنترل کیفیت در این گلخانه‌ها به منظور اجرای مقررات بازرسی نیز در دستور کار است.

امیریان هدف از اجرای این طرح را ارتقاء کیفی و کمی محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای این محصولات از مبدا تولید تا عرضه به بازارهای داخلی و خارجی و با توجه به لزوم بهره مندی از تجربیات جهانی در زمینه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار