رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در تولید واکسن جزو ۶ کشور نخست دنیا هستیم قبل از انقلاب بسیاری از بیماران به ناچار برای اقدامات درمانی و عمل جراحی به خارج کشور مراجعه می‌کردند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسینعلی شهریاری گفت: ایران قبل از پیروزی انقلاب در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در استان‌های مرزی مثل سیستان و بلوچستان با کمبود‌های جدی در زمینه تجهیزات و پزشک و پرستار مواجه بود و در عمده نقاط کادر درمان پاکستانی، هندی و بنگلادشی حضور داشتند، اما اکنون سالانه بین ۸ هزار تا ۱۰ هزار پزشک، دندانپزشک و داروساز در کشور تربیت می‌شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌های کوچک کشور متخصصین بومی حضور دارند.

او می گوید: قبل از انقلاب بسیاری از بیماران به ناچار برای اقدامات درمانی و عمل‌های جراحی به خارج از کشور مراجعه می‌کردند، اما اکنون ما بسیاری بیماران را از کشور‌های دیگر در بیمارستان‌های ایران پذیرش می‌کنیم؛ امروز به برکت انقلاب در حوزه بهداشت و درمان در دنیا حرف برای گفتن داریم.

به گفته او  امروز خدمات درمانی به ویژه در زمینه جراحی و دندانسازی در ایران با کیفیت و قیمت بسیار مناسب به مردم ارائه می‌شود به نحوی که سالانه تعداد زیادی از از ایرانیان خارج از کشور برای این دست از اقدامات درمانی به ایران مراجعه می‌کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در زمینه تحقیقات پزشکی حوزه سلول‌های بنیادین جزو چند کشور صاحب نام دنیا هستیم امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان شاهد پیشرفت‌های مطلوبی است و به طور مثال در زمینه تولید واکسن جزو ۶ کشور اول دنیا هستیم که این امر در جریان ساخت واکسن ویروس کرونا نمود ویژه‌ای داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار