در ادامه اعتراضات مردم ترکیه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رهبر حزب اپوزیسیون اعلام کرده است قبض برق خود را پرداخت نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در حالی که نشانه‌هایی از نارضایتی به خاطر افزایش تورم در سراسر ترکیه نمایان شده است، کمال قلیچ‌داراوغلو، رهبر اصلی حزب اپوزیسیون ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت تا زمانی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه افزایش قیمت‌های اخیر را لغو نکند، قبوض برق خود را پرداخت نخواهد کرد. 

به گزارش رویترز، در ماه ژانویه میلادی، تورم ترکیه پس از سقوط ارز در اواخر پارسال، نزدیک به ۵۰ درصد جهش پیدا کرد و هزینه های  زندگی را افزایش داد. گفته می‌شود این سقوط ارز ناشی از سیاست‌های بانکی نادرست اردوغان بوده است.

از سوی دیگر، دولت دستمزدها  را ۵۰ درصد افزایش داده است، اما  قیمت گاز، برق، بنزین و عوارض جاده‌ای را نیز افزایش داده است تا بتواند به واردات سوخت ادامه دهد.

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق در ویدئویی که در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد، خواستار کاهش مالیات بر ارزش افزوده اعمال شده بر قبوض برق از ۱۸ درصد به ۱ درصد شد.

گفته می‌شود قیمت برق تا ۱۲۵ درصد برای کاربران تجاری پرتقاضا و حدود ۵۰ درصد برای خانوار‌های کم تقاضا در ابتدای ژانویه افزایش یافته است. قیمت گاز طبیعی نیز برای مصارف مسکونی ۲۵ درصد و برای مصارف صنعتی ۵۰ درصد افزایش یافت.

رکورد کاهش ارزش پول و افزایش قیمت‌ها به محبوبیت اردوغان در آستانه انتخاباتی که حداکثر تا ژوئن ۲۰۲۳ برگزار می‌شود، ضربه زده است. دولت می‌گوید صادرات و سرمایه‌گذاری به کشور کمک می‌کند تا تورم را تحمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار