حماس در بیانیه‌ای ضمن محکومیت توافقنامه تجارت آزاد انگلیس با تل آویو از این کشور خواست تا اقداماتی در راستای اصلاح سیاست‌های خود اتخاذ کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امضای توافقنامه تجارت آزاد لندن با رژیم صهیونیستی را در امتداد سیاست دولت انگلیس در حمایت از اشغالگری و سیاست‌های جنایتکارانه و نژادپرستانه آن علیه مردم فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری شهاب، امضای این توافقنامه رژیم صهیونیستی را ترغیب می‌کند تا با سیاست‌های نژادپرستانه خود علیه مردم فلسطین پیش برود. همچنین هر گونه فرصت ایجاد یک کشور آزاد و مستقل فلسطینی را با توجه به اظهارات مقامات این رژیم تضعیف می‌کند.

این توافق با ادعای دولت انگلیس مبنی بر پایبندی به حاکمیت حقوق بین‌الملل، قانونی که رژیم صهیونیستی با ادامه اشغال، شهرک‌سازی، تحمیل محاصره، تخریب خانه‌ها، آواره‌کردن فلسطینی‌ها و مصادره اراضی فلسطینیان به صورت روزانه نقض می‌کند، در تضاد است.

براساس بیانیه جنبش حماس و طبق گزارش‌های بین‌المللی تأیید شده که آخرین آن‌ها مربوط به گزارش عفو بین‌الملل بود، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به طور سیستماتیک و نهادی سیاست آپارتاید را اجرا می‌کند.

حماس همچنین در این رابطه ظاهر شدن تصویر قبه الصخره بر روی جلد رسمی این توافق را محکوم و آن را به معنای تایید حاکمیت رژیم صهیونیستی بر اماکن مقدس اسلامی به خصوص سرزمین‌های اشغالی دانست که ناقض قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی است و به پافشاری دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در همسان سازی با روایت صهیونیستی در این درگیری اشاره دارد.

جنبش حماس در این بیانیه از انگلیس خواسته که اجرای این توافقنامه را فوراً متوقف و تمام اقدامات لازم را برای اصلاح سیاست‌های خود به‌منظور احقاق حقوق عادلانه مردم فلسطین انجام داده و رژیم صهیونیستی را وادار کند تا قوانین بین‌المللی و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های مردم فلسطین ازجمله آزادی، استقلال و بازگشت را رعایت کند.

پیشتر وزارت تجارت بین الملل انگلیس این توافقنامه را تاریخی خوانده و ادعا کرده بود که این توافق، استاندارد‌های جدید جهانی را در زمینه‌های دیجیتال، خدمات تعیین و فرصت‌های جدیدی را برای این کشور ایجاد می‌کند.

 انگلیس پیش از این توافقنامه تجارت آزاد با استرالیا را امضا کرده بود که این توافق استاندارد‌های جدید جهانی در زمینه‌های دیجیتال و خدمات را تعیین و فرصت‌های جدیدی را برای لندن و کانبرا فراهم می کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
خود این انگلیس بنای این رژیم را گذاشت،حالا شما میخواید اینا باشون ارتباط نداشته باشن؟؟!×!!!!!!

باید خودتون روی پاتون بلند شید و جنگ خونین راه بندازید و نابودشون کنید تا آخرین قطره خونتون،مثل ما ایرانی ها که در جنگ تحمیلی تا آخرین قطره خون جنگیدیم
آخرین اخبار