از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار از چهارمحال و بختیاری به بازار‌های هدف خارج کشور صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای جمالپور رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار از این استان به بازار‌های هدف خارج کشور صادر شده است.

کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، شیر خشک، اوره و آمونیاک، بادام، خوراک آبزیان، موکت، خوراک ماهی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و سیلندر گاز از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی به ۱۵ بازار هدف این استان هستند.


بیشتر بخوانید


عراق، ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان و گرجستان از کشور‌های هدف صادراتی استان به شمار می‌رود.

با این میزان صادرات کالا تقریبا ۱۶۹ درصد هدف صادراتی این استان محقق شده است.

صادرات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد بیشتر از هدف یکساله بوده است.

در استان ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال وجود دارد که پارسال سه واحد برفاب، ورق خودرو و ظریف مصور به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی معرفی شدند.

بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای افزایش صادرات و شناسایی بازار‌های جدید از مهمترین اهداف این سازمان برای توسعه صادرات است.

با راه اندازی تشکل‌های صادراتی، شهرک بادام و منطقه ویژه اقتصادی صادرات چهارمحال و بختیاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
تو مملکتی که ارزش پولش انقدر پایین است که مردم خودشون نمی تونند کالاهای کشورشون را راحت بخرند صادرات اصلا افتخار که نداره هیچ همش ضرر هست البته اگر سواد دارید و می فهمید چی میگم و با پارتی و دیپلم نرفتید سر کار.
آخرین اخبار