پُلی که مسیر دسترسی گردشگران به زیارتگاه خالد نبی در شهرستان کلاله را میسر می کرد، بر اثر سیلاب تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - احسان حمیدزاده دهیار روستای گچی سو بالا در شهرستان کلاله گفت:مسیر ارتباطی خالد نبی از روستای گچی سو و ۶ روستای اطراف آن و همچنین عشایر منطقه به دلیل بارندگی‌های اخیر و تخریب پلی که مسیر ارتباطی این منطقه بود قطع شده است.

او می‌گوید: مسیر جایگزین تعیین شده شرایط مناسبی ندارد و حتی خودرو‌های کوچک به سختی تردد می‌کنند.

حمیدزاده گفت: طی سال‌های گذشته بر اثر بارش‌های سیل آسا قسمت‌هایی از این پل تخریب شد و علی رغم اینکه به مسئولان هشدار داده شده بود که این پل وضعیت مناسبی ندارد، اما برای برطرف شدن آن اقداماتی انجام نشد.

او می‌گوید: بی توجهی مسئولان به این پل موجب تخریب آن بر اثر سیلاب و همچنین سقوط یک خودروی پراید به محل تخریب پل شد.

حمیدزاده گفت: این اتفاق در زمانی رخ داده که نزدیک به فصل بهار و فصل گردشگری این منطقه هستیم و از مسئولان می‌خواهیم هرچه سریعتر نسبت به تعمیر این پل اقدامات لازم را انجام دهند.

قاسم دبوری معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: جاری شدن سیلاب بر اثر بارندگی در روز‌های اخیر در برخی مناطق به ابنیه و راه‌های استان خسارت وارد کرد.

او گفت: پس از تخریب پل روستای گچی سوکمتر از ۱۲ ساعت مسیر جدیدی برای تردد مردم ۷ روستا با همکاری عوامل راهداری ایجاد شد.

دبوری می‌گوید: کارشناسان برای بازسازی این پل ۸ میلیارد تومان اعتبار برآورد کرده اند و این عدد در سال ۱۴۰۰ مشخص شده و اگر قرار باشد تخصیص آن به تاخیر بیفتد رقم آن افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: برای تامین این اعتبار دست کمک به سوی همه مسئولان استانی و کشوری دراز کرده ایم و از نمایندگان تقاضای کمک داریم.

دبوری می‌گوید: خاک این منطقه سست است و لازم است اقدامات کف بندی و آبخیزداری به خوبی در این منطقه انجام شود.

آریان پور نماینده مردم شرق گلستان در باره تسریع در تخصیص بودجه برای این طرح گفت: دستگاه‌های اجرایی هر زمان کم می‌آورند توپ را در زمین بودجه می‌اندازند، بودجه یک بار در مجلس تصویب می‌شود و نمایندگان جز در بحث نظارت کار دیگری در زمینه تخصیص بودجه ندارند.

او گفت: برای تخصیص بودجه‌های ملی به طرح‌های استانی لازم است مدیران استان‌ها پای کار باشند، اما در مجموعه راهداری استان شاهد چنین چیزی نیستیم.

آریان پور می‌گوید: سال گذشته برای تخصیص اعتبار به راه‌های استان نزد رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور رفتم، اما مدیرکل راهداری استان من را در این سفر همراهی نکرد و زمانی که با وی تماس گرفته شد به رئیس راهداری و حمل و نقل کشور توضیحاتی رائه دادند که نشان می‌داد اعتبار لازم در استان وجود دارد.

او گفت: این رفتار‌ها از سوی مدیران استانی پسندیده نیست و این افراد باید در کنار ما باشند و از میز خود ترسی نداشته باشند و اطلاعات صحیح را در اختیار مدیران بالادستی بگذارند.

آریان پور می‌گوید: مسئولان راهداری شناخت بهتری نسبت به راه‌های استان دارند و می‌توانند با در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل به ما کمک کنند تا نسبت به تامین بودجه‌های مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهیم.

منطقه گردشگری خالد نبی در منطقه کوهستانی و در ۶۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله، ۶ کیلومتری روستای گچی سو و ۹۰ کیلومتری گنبد کاووس قرار دارد.

این منطقه با شروع فصل بهار پذیرای گردشگران زیادی است و حالا با تخریب این پل گردشگر پذیری این منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.