بیمارستان‌های کرمانشاه در آماده‌باش هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از روند صعودی بستری‌های کرونایی و حالت آماده باش در بیمارستان‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- آقای روشنی در نشست ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری در موج ششم بیماری کرونا، به تمام بیمارستان‌های استان آماده باش اعلام شده است.

البته به دلیل نرسیدن تعداد موارد بستری کرونایی به ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، همچنان اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها قابل انجام است.

 خوشبختانه در موج ششم بیماری کرونا و شیوع اُمیکرون، تعداد موارد مرگ و میر نسبت به موج‌های دیگر کمتر است، اما به دلیل افزایش تعداد موارد بستری به طور قطع بار زیادی به سیستم بهداشتی درمانی استان وارد می‌شود.

 در حال حاضر علاوه بر بیمارستان گلستان، سه بخش در بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافته و ۶۷ بیمار در این بیمارستان بستری شده اند. همچنین بخش نورولوژی بیمارستان فارابی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و در صورت نیاز یکی از بخش‌های روانپزشکی زنان این بیمارستان نیز به بیماران کرونا اختصاص می‌یابد.

 با توجه به روند افزایشی تعداد بستری‌ها در استان و با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، بیمارستان‌های غیردانشگاهی از جمله بیمارستان‌های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و تامین اجتماعی هم بیماران کرونایی را پذیرش خواهند کرد. همچنین در بیمارستان‌های تک تخصصی و خصوصی نیز باید یک بخش به بیماران کرونایی با تاکید بر گروه سنی زیر ۱۴ سال اختصاص یابد.

درخواست ما از پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی این است که برای حفظ سلامت خود و دیگران پروتکل‌های بهداشتی به ویژه تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.