شهرستان آشتیان با تحقق ۹۷ درصدی اشتغالزایی رتبه برتر استان مرکزی را در این حوزه کسب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  طبق گزارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آشتیان قرائت شد، شهرستان آشتیان با اهتمام دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و با تحقق ۹۷ درصدی اشتغالزایی تعهد شده در سال ۱۴۰۰ رتبه برتر استان مرکزی را در این حوزه کسب نموده است.

بهزاد سام دلیری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ۴ بهمن امسال در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آشتیان گفت: نرخ بیکاری شهرستان آشتیان بر اساس آمار موجود، حدود هفت و ۶ دهم درصد است و تعداد افراد جویای کار این شهرستان به نسبت سایر شهرستان‌ها آمار بالایی نیست و می‌توان با هدایت درست سرمایه‌های کوچک، اشتغال‌های مناسبی در منطقه ایجاد کرد.

سام دلیری عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) را در شهرستان آشتیان مناسب دانست، اما گله‌مندی‌هایی از پرداخت تسهیلات بانک ملت در شهرستان آشتیان و در مجموعه استان مرکزی داشت و از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نگاه ویژه داشته باشند.

سهم تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان آشتیان حدود یک میلیارد تومان ثبت شده که به نسبت سهم ۲۸ میلیارد تومانی استان مرکزی رقمی مناسب است.

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آشتیان با حضور اعضای کارگروه به ریاست فراهانی سرپرست فرمانداری شهرستان آشتیان برگزار و عملکرد نهاد‌های حمایتی و بانک‌های عامل آشتیان در زمینه اشتغال بررسی شد.

در این جلسه عملکرد نهاد‌های حمایتی و بانک‌های عامل در جذب تسهیلات مددجویی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد و توزیع بین دستگاهی تسهیلات جدید ابلاغی مشاغل خانگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با توجه به عملکرد مطلوب دستگاه‌های ذیربط و بانک رفاه کارگران شعبه آشتیان و با پیگیری فرمانداری و قول مساعد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جلسه قبلی کارگروه، اعتبار جدیدی در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان اختصاص یافته که برنامه ریزی لازم جهت جذب تسهیلات مذکور تصویب شد.

شهرستان آشتیان در استان مرکزی در ۸۰ کیلومتری اراک، مرکز استان حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار