رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

بهره‌برداری از باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال تا پایان ۱۴۰۱

باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان - میرکاظمی در بازدید از آزادراه تهران - شمال گفت: دولت در بخش تامین مالی این پروژه، به تعهدات خود عمل خواهد کرد. همچنین کار در منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال نیز باید پیگیری و تعیین تکلیف شود.

 به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، همه مشاوران، پیمانکاران و حتی تمام مصالح به کار رفته در این پروژه، ایرانی و تمامی تونل‌ها و پل‌های آن نیز به دست مهندسان ایرانی طراحی و احداث شده است.

صبح امروز مسعود میرکاظمی به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور از آزادراه تهران - شمال بازدید کردند. همچنین جلسه ای برای بررسی ابعاد مختلف کار در این منطقه از آزادراه برگزار شد. بر این اساس قرار است، مسیر رفت آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

آزادراه تهران – شمال، تهران را به چالوس متصل می‌کند مسیر این آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد. این آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول از تهران شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد، قطعه دوم نیز حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است که ساخت آ ن در جریان است.

قطعه سوم آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل پل زنگوله - سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است که دو خط رفت و دو خط برگشت دارد که هنوزهیچ‌گونه عملیات اجرایی در آن انجام نگرفته‌ است.

قطعه چهار آزادراه تهران - شمال نیز حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار