گسترش و همه گیری سویه جدید ویروس کرونا، یعنی امیکرون باعث شده است مدارس کشور باز هم به صورت مجازی کار خود را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  بیش از ۲ سال از همه گیری ویروس کرونا در کشورمان گذشته و این ویروس اکنون بر خلاف روز‌های نخستین ورودش به کشور که اتفاقی نا شناخته بود، به بیماری تبدیل شده است که حداقل هر کدام از ما به نحوی با آن مواجه شده ایم.

بعضا به این ویروس مبتلا شده ایم و یا افرادی که به آن‌ها نزدیک هستیم، گرفتار کرونا شده اند.

ویروسی که شکل‌های مختلفی به خود گرفته است و گاهی نیز بخش خاصی از جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد.

کرونا این بار با سویه امیکرون بر خلاف گذشته که اعلام می‌شد چندان نمی‌تواند کودکان را مورد حمله قرار دهد، کودکان و نوجوانان را مبتلا کرده است. گروه هدفی که واکسیناسیون خود را به شکل کامل انجام نداده اند و شاید کمتر از سایر افراد جامعه به فکر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز بوده اند.

کرونا با سویه امیکرون که اکنون بیشتر کودکان را درگیر خود کرده است؛ بیش از این و در این ۲ سال با تعطیل کردن مدارس و دور کردن دانش آموزان از تحصیل ضربه‌ای محکم به دانش آموزان وارد کرده است. ضربه‌ای که به نظر کارشناسان باعث شده است، دانش آموزان خصوصا در پایه‌های تحصیلی نخست با افت تحصیلی شدیدی مواجه شوند.

آموزش مجازی

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: بعد از بازگشایی حضوری مدارس، معلمانی که به صورت حضوری با دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم کار می‌کردند، گزارشی دادند مبنی بر این که دانش‌آموزانی که در دو سال گذشته در پایه‌های اول و دوم ابتدایی بوده اند و در فضای مجازی بدون این که ارتباطی با معلم و مدرسه داشته باشند، تحصیل کرده اند؛ ضعف‌های اساسی در مهارت‌های خواندن و نوشتن، خصوصاً مهارت نوشتن دارند.

او گفت: کسب مهارت نوشتن نیاز به تمرین و تکرار زیر نظر معلم، آن هم در مدرسه دارد. بچه‌ها در فضای مجازی شاید مهارت‌های مربوط به خواندن و ارائه دادن مطالب را تا حدودی تمرین کرده باشند؛ اما چون نظارت کافی بر مهارت نوشتن نبوده است، در این زمینه ضعف جدی دارند.

با وجود این اتفاق روند آموزش هم تغییر کرد و آموزش از کلاس درس حضوری به فضای مجازی و یا استفاده از برنامه‌های تلویزیونی تغییر پیدا کرد. البته امسال، شرایط کمی متفاوت‌تر شد و تعداد مدارسی که به سمت بازگشایی رفتند، بیشتر شد؛ اما شرایط شیوع سویه جدید کرونا باز هم باعث شد که کلاس‌های مجازی نقش اول را در تحصیل دانش آموزان در پایان سال ۱۴۰۰ ایفا کند.

طبق آمار‌های یونسکو از وضعیت بازگشایی مدارس در دنیا، از میان ۳۷ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۸۱۵ محصل در سراسر دنیا، تنها ۷ کشور، مدارسشان را برای دانش آموزان بازگشایی نکرده اند؛ البته در آمار‌های جهانی، ایران جزء آن دسته از کشور‌هایی بود که بازگشایی مدارس را انجام داده است. بازگشایی که چندان جدی نبوده است و می‌توان گفت به صورت ناموفق اجرایی شد.

دانش آموزان

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در یکی از آخرین صحبت‌هایش مخالفت خود با تعطیلی مدارس را نشان داد و عنوان کرد: تقریبا مدت ۲ سال است که مدارس کشور باز نشده اند و دانش آموزان ما به این روش ناقص (آموزش مجازی) در حال اُنس گرفتن هستند؛ بنابراین باید از این مکمل تنها برای عقب ماندگی‌ یا جبران جاماندگی‌ها استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش در این مدت بار‌ها بر بازگشایی مدارس تاکید کرده است؛ اما هر بار با اوج گیری ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن رنگ شهر‌ها، مدارس باز هم در بازگشایی کامل خود ناموفق بوده اند.

طبق آخرین آماری که وزارت بهداشت در ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ارائه کرده است؛ با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافته است. اتفاقی که می‌تواند امید برای بازگشایی کامل مدارس را در سال ۱۴۰۰ به پایان برساند و باز هم دانش آموزان و والدین را به آغوش آموزش مجازی بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک دانش اموز
۰۸:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ترو خدا جون بچه هاتون امتحان ها را غیر حضوری کنید و مگه شما کل سال رو حضورها درس دادید که میخواهید حضوری امتحان بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مجازی بهتره
98 درصد مخالف آموزش مزخرف حضوری هستند
Iran (Islamic Republic of)
sina
۰۹:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چقدر وزیر آموزش و پروش از رو نمیاره نمیبنی بیشتر بستری ها کودکان هستند و مدرسه ما که اصلا زیاد رعایت بهداشتی نمی کند و از بوفه با دست های آلوده و با پول آلوده و چند و ماسکشان رو میدن پایین میخورن حالا ما دوره دوم هستیم وای به حال بچه های دبستانی . مدرسه رو این قدر تعطیل نکرند تا الان که شهر های قرمز افزایش پیدا کرده . سلامتی دانش آموز بهره تا یک نفر داغدار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بیا برای مدرسه ها را ببندید برای امتحان ها هم ببندید . منم کرونا گرفتم طوی امتحان نوبت اول امتحانا حتی بستری شدم خدا خوشش میاد ماها را مریز کنید مدرسه هارا حتی حتی طوس امتحان ها هم ببندید خدا خوشش میاد ماها بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس هستم
۰۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
داداش انگار کرونا روی املات هم تاثیر گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ترو خدا کرج کلش قر مزه تعطیل کنید تا بعد امتحان آخر ترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اول خدا
دوم سلامتی
تمااااااااااااااام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مدارس استان گلستان کاملا حضوریه همه شهرها قرمز" لاقل بگین آبی دانش آموزان رو بکشونیم مدرسه "هر کلاس سه نفر نشسته ، نه آموزش مجازی کامل انجام میشه نه آموزش حضوری ، اگه سلامتی مهمه پس تمرکز بشه روی شاد ، اگه هدف آموزش حضوریه اعلام کنید مناطق آبی شده تا دانش آموزا کامل بیان این چه وضع آموزشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اول سلامتی بعد درس و مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
آموزش و یادگیری در برابر سلامتی و زندگی هیچ ارزشی نداره
اول سلامتی بعد اینا
بهش فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۴:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
من به عنوان یک فعال در بخش فن آوری های نوین باید بگویم که تا چند سال دیگر تمامی دغدغه های مربوط به وزارت آموزش و پرورش ائم از کلاس آنلاین ، تامین هزینه مخارج مدارس ، پرداخت حقوق و ... مرتفع خواهد شد . به لطف فن آوری فوق پیشرفته میکروچیپ کار گذاشته شده در زیر پوست انسان ، دیگر نیاز به وجود معلم و تشکیل کلاس درس از هر دو نوع آن(واقعی و مجازی) و هزینه های اصافی نیست ، به آینده سلام کنید . دنیای میکروچیپ و ریزتراشه خای نورالینک در چند قدمی ماست .
دقت و سرعت بالا در آموزش . بی نظیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مدارس استان گلستان همه باز هست
Iran (Islamic Republic of)
کرونا در کمین است
۱۴:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام
من به عنوان رئیس انجمن اولیاءو مربیان مدرسه باید بگوییم درست است درک و فهمیدن دروسی مثل ریاضی ، زبان و...از طریق مجازی بسیار برای دانش آموزان سخت است مخصوصا اگر اولیایی که از این دروس سررشته نداشته باشند اما همه ی ما باید به این نکته توجه داشته باشیم سلامتی در اولویت هست و اگر خدایی نکرده برای دانش آموزی و یا خانواده هایشان و یا کادر محترم آموزشی مشکلی پیش بیایید آیا ارزش دارد؟
مطمئن باشید همانطور که مجازی درس خواندن مشکلاتی برای دانش آموزان و خانواده ها دارد قطعا برای معلم ها هم سختی هایی دارد پس یادمان باشد که از قدیم گفتند عقل سالم در بدن سالم است .
ان شاءالله به زودی کلا کرونا تمام بشود و همه ی دانش آموزان بتوانند آموزش را به صورت حضوری دریافت کنند .
امیدوارم مسئولان سلامتی را فدای آموزش حضوری نکنند.
اگر یک دانش آموز در خانه بیمار بشود فقط خانواده درگیر هستند ولی اگر درمدرسه باشد متاسفانه...........‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مدرسه ما ک حضوریع و من و خانوادم هم درگیر این ویروس شدیم حتی نصف مدرسه مون هم کرونا گرفته با این حال فقط یک روز مجازی کردند و گفتند همه باید بیان ... یعنی جون و سلامتی ما مهم نیست؟فقط درس خوندن مهمه؟خب اگه ما خدایی نکرده با این ویروس بمیریم کی ب جامون درس میخونه
ی برنامه ریزی درست کنید .
فقط هی میگید برید واکسن بزنید پس چرا من و خانوادم یا حتی دوستام ک واکسنامونو کامل زدیم این بیماری اینقد بهمون سخت گرفت؟!

خودتونم نمیدونید دارید چیکار با مملکت میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
گناه ما کنکوریا چیه درسامون واقعا سنگین و مفهومیه با این حال هم باید امتحان حضوری بدیم هم کنکور ،یه فکری بکنین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
حداقل اموزشو ترکیبی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش جلوی برگزاری کنسرت هارو بگیرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
موج امیکرون از افتخارات وزیر آموزش و پرورش در بازگشایی بدون کارشناسی مدارس
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۳:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
عاجزانه تقاضا دارم پیگیر شاد باشید در این دو هفته اخیر پیام متنی کوتاه هم به سختی ارسال و دریافت میشه و به هیچ عنوان از گفتگوی صوتی و تصویری نمیشه استفاده کرد.
India
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
داداش ما روستا هستیم و حضوریه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
به جای آنکه هی بد آموزش مجازی بگویید مقداری هم از مزایای آن را بگویید
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۳:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اصن دیه نا نداریم درس بخونیم.همین نوبت اولم بابدختی قبول شدم وهمت کردم ازبس که2سال گرفتیم خوردیم وخوابیدیم.مدارسم که حضوری بشه خوب معلومه خودمونوبه کشتن میدیم.پس ترجیح میدم سالم باشم ودرس بخونم تااینکه مریض شیم وباکرونادرس بخونم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام ویروسی که مدارس را به تعطیلی کشاند / آموزش مجازی همچنان تنها راه...و...مدیریت بی تدبیر...۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مهمترین علت گسترش امیکرون در سطح جامعه همین بازگشایی های بی حساب و کتاب مدارس است که فقط بعلت سیاسی کاری و بله قربان های بی اساس این بلا را بر سرمان آورده است. مگر تنها تزریق واکسن می تواند از شیوع امیکرون جلوگیری کند اصلی ترین عامل گسترش این ویروس منحوس استفاده صد درصدی از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است با وجود اثبات اشتباه بودن بازگشایی مدارس، آموزش و پرورش باز هم اصرار دارد مدارس مناطقی که رنگ نارنجی و زرد دارند باید بصورت حضوری و برای همه مقاطع کلاس برگزار کنند این موضوع نسنجیده ، متاسفانه در ستاد کرونای استان آذربایجان شرقی هم علی رغم پرمخاطره بودن باجبار اعمال میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اینکه چیز جدیدی نیست .

با کوچکترین مشکلی اولین جایی که تعطیل میشه آموزش و پرورشه اونکه معلومه .

طفلک معلمای بیچاره که دیگه از بیکاری خسته شدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
غیر حضوری مگر چه ایرادی داره به خصوص در دانشگاه ها........
خیلی هم خوبه ........
هم میشه درس خوند و هم میشه کار کرد و هیچ تداخل با هم نداره و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تبعیض و بی عدالتی و حقوق پایین معلم و شغل شدن .از اون طرفکارمندان ادارات دیگر کمتر از 30 میلیون تومن حقوق نمی گیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کاش هر چه زودتر حضوری بشه
Iran (Islamic Republic of)
Parim
۱۱:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چرا خبر دروغ اعلام میکنید من یه معلمم
ورامین مدارس حضوریه، خودم و خانوادم همه دچار اومیکرون شدیم، همین دو ساعت بعد باید حضوری برم مدرسه ، فردا هم کلاسم حضوریه ، جناب فرماندار ورامین اگه یه سری به درمانگاه‌ها و بیمارستانها بزنن وضعیت کاملا مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
پس چرا کارگاه های هنرستان ها همچنان حضوری است
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۱:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
وظیفه ی هیچ معلمی نیست که از گوشی و تبلت شخصی در امر اموزش استفاده کند.اینی هم که الان دارن استفاده می کنند لطف در حق آموزش و پرورش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
وظیفه هیچ مادری نیست جای معلم به بچه درس بده این کاری که داره انجام میده لطف به معلم پولش تو میگیری درس دادنو من مادر انجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۸:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اگر بچه ت بفهمه نیاز نیست شما بهش درس بدی.همون چیزی که معلم میگه کفایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
جناب فرزاد ، متاسفانه آموزش معلم و فیلم های شاد کفایت نمی کنه و مجبوریم که خودمون در منزل برای تفهیم دروس با بچه ها کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۳:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دوست بزرگوار ، بنده خودم معلم هستم و روزانه ۴ ساعت وقت میذارم و با دانش اموزان مجازی کار می کنم.و تماما خودم کلیپ پر میکنم و جز به جز درس را توضیح میدم حتی بهتر از کلاس.کاری به همکارم ندارم که چیکار میکنه ولی من وظیفه ی اخلاقی و قانونی و شرعی خودم را انجام میدم...اما وقتی این بی عدالتی ها و نامردی ها را در حق معلم میبینم دلم میسوزه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
پس چرا مدارس باز هست حداقل در شهرهای قرمز و نارنجی گروه بندی کنید
الان استان خراسان رضوی همش قرمز هست به جز دو شهرستان که نارنجی اما استاندارد گفته فردا همه مدارس شهرستان ها باز باشه و همه دانش آموزان باید حضور داشته باشند
پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ز
۰۹:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
یه فکری هم برای دیگر اجتماعات بکنید
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۰۹:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مدارس استان تهران باز هستش،کلاس ها هم شلوغ
چند نفر اومیکرون گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
والا ما که همش حضوری بودیم و هستیم
نمونه دولتی اوحدی منطقه 19
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مدارس تهران باز است و حضوری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مملکت رو گنج خوابیده؛ برای هر معلم که تدریس می کند یک تبلت یا لپ تاپ تهیه کنید.
یه مقدار از حقوقای نجومی کم بشه مشکل حله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
افت تهسیلی شدیدی یاافت تحصیلی(بندپنجم)مثل اینکه روخودتونم اثرگذاشته
آخرین اخبار