معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اردبیل در ۱۵ شاخص مهم و اولویت‌دار از میانگین کشوری عقب مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید کمال‌الدین میرجعفریان گفت: اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و ۵۰۰ میلیارد تومان از ردیف بودجه ملی سال ۱۴۰۱ به اجرای پروژه‌های مهم استان در نظر گرفته شده و به همین منظور با بهره‌برداری از طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان زیرساخت‌های مناسبی برای هموارسازی مسیر توسعه و تحول استان در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل می‌گوید: در شرایط کنونی ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات راه‌آهن اردبیل مورد نیاز است که با تامین اعتبارات زمینه تسریع تکمیل پروژه‌های استانی تحقق خواهد یافت و به همین منظور یک هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان برای اجرای ۳۵۳ پروژه عمرانی استان در نظر گرفته شده که شامل ۲۸ دستگاه اجرایی است.

به گفته او، بهره‌مندی از اجرای طرح‌های مختلف در شهر‌ها و روستا‌ها برای بهره‌مندی هم‌استانی‌ها از مزایای طرح‌ها با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور درصدد توسعه بخش‌های مختلف همچون راه، ارتباطات، برق، بنیاد مسکن، فرودگاه و عمران شهری و روستایی هستیم.

میرجعفریان گفت: آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان به عنوان یک طرح عظیم برای استان با آغاز عملیات آبرسانی از اهم مواردی است که تا سال‌های آینده برای هم‌استانی‌ها در نظر گرفته شده تا بهره‌مندی از آب شرب سالم در استان رقم بخورد و با توجه به این که هم‌اکنون ۳۰۰ روستا و قشلاق به صورت سیار آبرسانی می‌شود تا بهره‌مندی روستاییان از آب شرب محقق شود.

او می‌گوید: برای اجرای طرح‌های اقتصادی برای ۱۴ هزار نفر و ۲۰ هزار فرصت شغلی در قالب طرح‌های عمرانی اشتغال‌زایی برای جوانان در نظر گرفته شده تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف‌سازی شود و پروژه‌های مهم زیرساختی استان در اسرع وقت به اتمام برسد که این موضوع در حال حاضر برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

به گفته میرجعفریان، راه‌آهن اردبیل مطالبه بحق مردم است که در این زمینه با تامین منابع مالی درصدد هستیم ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس به مرحله تکمیل و بهره‌برداری برسانیم که امید می‌رود با تلاش‌های به عمل آمده این پروژه با ریل‌گذاری کامل بهره‌برداری شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بهره‌مندی استان‌ها از بزرگراه‌ها در شاخص‌های کشوری برای جبران عقب‌ماندگی‌ها امری لازم و ضروری است تا بتوانیم در اسرع وقت ۳۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های استان را به اتمام برسانیم که به همین منظور ظرفیت‌های خوبی در استان برای محرومیت‌زدایی وجود دارد.

به گفته او، اردبیل در ۱۵ شاخص مهم و اولویت‌دار از میانگین کشوری عقب مانده است که امیدواریم با تلاش‌های انجام یافته و تدوین برنامه‌های توسعه این عقب‌ماندگی‌ها را برطرف کنیم و مشکلات و موانع موجود را با هدف دستیابی به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رقم بزنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.