مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : با توجه به ورود سامانه بارشی به منطقه از مردم درخواست می شود تا پایان بارش‌ها از کنار رودخانه‌ها و تاسیسات آبی تردد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محمودرضا شهلایی گفت : وضعیت نارنجی سازمان هواشناسی کشور و بارش‌های پیش رو در دو روز آینده در غرب کشور، قبل از شروع بارش‌ها در فصول پائیز و زمستان، اقدامات مناسبی (لایروبی) در سطح استان در خصوص رفع خطر از نقاط سیل خیز در طول مسیر رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌ها انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ضمن توصیه جدی به هم استانی‌های خود در خصوص تردد نکردن و توقف در مسیر رودخانه ها، مسیل‌ها و حاشیه تاسیسات آبی (سد‌ها و کانال‌ها) ظرفیت سازی لازم در سد‌های استان برای ذخیره آورد سال جاری و بارش‌های پیش رو وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست و چنانچه سیلابی اتفاق بیافتد عبور ایمنی خواهیم داشت.

امیدوارم با این بارش‌ها که عمده آن در اسفند ماه خواهد بود وضعیت منابع آبی استان تا حدودی بهبود یابد.

دستگاه متبوع و مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای تا پایان بارش‌ها آمادگی دارند همه اعضاء کارگروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای و مدیران امور منابع آب شهرستان‌های تابعه در حالت آماده باش قرار دارند.

تا حال حاضر نزدیک به ۱۹۰ میلیمتر بارندگی در سطح استان داشته ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه در پارسال ۲۶ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تجمیع بارش‌ها با توجه به نقشه‌های هواشناسی در شرق استان خواهد بود امیدواریم با توجه به این میزان از بارش‌ها تا حدودی شرایط سفره‌های آب زیرزمینی در این بخش از استان تقویت شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.