تعداد روستاهای متصل به گاز کردستان به هزار و ۴۵۷ مورد رسید

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه تعداد روستاهای قابلیت گاز رسانی استان هزار و ۶۰۲ مورد است، گفت: در حال حاضر هزار و ۴۵۷ روستای استان زیر پوشش گاز رسانی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - احمد فعله‌گری اظهار کرد: گاز طبیعی پاک ترین، فراوان ترین و از لحاظ اقتصادی ارزان ترین و باصرفه ترین منبع برای تولید انرژی است و جایگزین کردن با سایر سوخت های فسیلی یکی از گام های بزرگ در جهت نیل به توسعه پایدار است، به گونه ای که در ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم کشور نقش به سزایی را به همراه داشته است.

او می گوید: مناقصه برای گازرسانی به ۳۲ روستای کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها نیز تعیین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، با بیان اینکه مجوز عقد قرارداد برای انجام مناقصه گازرسانی به تعدادی دیگری از روستاها نیز از شرکت ملی گاز اخذ شده است، گفت با تحقق اهداف گاز رسانی در سال جاری و پیشرفت بسیار مطلوب پروژه ها تعداد روستاهای باقیمانده که در دست بررسی و طرح های مطالعاتی قرار دارد که به یاری خداوند عملیات اجرایی این تعداد روستا نیز در اوایل سال آینده استارت خواهد خورد.

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و صعب العبور در دست اجرا است، گفت: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، لذا هزینه‌ گازرسانی به این مناطق نیز بیشتر خواهد شد.

به گفته او: نهضت گازرسانی با مطالعات و ملاحظات اقتصادی در سال ۹۵ با جدیت آغاز گردید و با تلاش بی وقفه کارکنان فداکار شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای گازدار را از ۹۹۵ مورد در سال ۱۳۹۵ تا پایان بهمن ماه سال جاری به ۱۴۵۷ روستای گازدار ارتقاء داده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان ۱۰۰ درصد است که ۳۲ شهر استان را در بر می‌گیرد.

فعله گری می گوید: با گازدار شدن یک هزار و ۴۵۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از مرز ۹۷و نیم درصد فراتر رفته است که تعداد ۴۵ روستا فقط در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری رسیده است.

او گفت: با برخورداری بیش از۹۸/۷ درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی ، فقط ۱/۳ درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتا روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار و برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها هستند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: گازرسانی ، روستا ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.