آغاز طرح نظارتی نوروز در چهارمحال و بختیاری

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای قائدامینی گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

بازرسی از واحد‌های صنفی عرضه کننده کالا‌های پرتقاضا از جمله کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی و واحد‌های خدماتی از جمله آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، کارواش، شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری در طرح نظارتی نوروزی سازمان صمت قرار دارد.

نظارت بر رعایت درصد سود خرده‌فروشی و عمده فروشی کالاها، نظارت و بازرسی ویژه بر کالا‌های مربوط به حوزه حمل و نقل با توجه به افزایش سفر‌های درون و برون‌شهری، برگزاری گشت‌های مشترک تخصصی با ادارات مربوطه از جمله اتاق اصناف، حمل و نقل و پایانه‌ها، تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی، مرکز بهداشت و اداره‌کل استاندارد از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار طرح نظارتی نوروز قرار دارد و از سوی ۶ اکیپ انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


اجرای طرح‌های ضربتی نظارتی با هدف ایجاد بستر لازم جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از جمله نظارت بر واحد‌های مشمول اجرای طرح نصب برچسب قیمت تولیدکننده بر کالا‌های مصرفی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویژه بازرسی در خصوص مبارزه با عرضه کالای قاچاق در سطح عرضه، رصد و پایش مستمر انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا از طریق سامانه‌های برخط جامع انبار‌ها و جامع تجارت و همچنین حضور فیزیکی بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف عرضه کالا‌های موردنیاز بازار و مبارزه با احتکار کالا از دیگر برنامه‌های طرح نظارتی نوروز است.

از ابتدای اسفند تاکنون یک هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از بازار استان انجام شده است و در این بازرسی‌ها، ۷۲ مورد گزارش تخلف در حوزه کالا‌های سرمایه‌ای شناسایی شده است.

نظارت بر کالا‌های اساسی و بخش کشاورزی بر عهده بازرسان سازمان جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.