معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ هزار اصله نهال همزمان با روز درختکاری در استان کاشت می‌شود.

گودرز باقری فرد گفت: بیشترین نهال‌ها  برای کاشت در روز یکشنبه پانزدهم اسفند از گونه‌های بلوط، بادام، بنه، زالزالک و سایر درختان متناسب با اقلیم مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد است توزیع می شود.
 
او می گوید: تعدادی از این نهال‌ها از گونه‌های همیشه سبز مانند انواع سرو برای کاشت در پارک‌ها و بوستان‌های شهر‌های استان پیش بینی شده است.
 
باقری فرد گفت: همزمان با هفته درختکاری امسال نهال‌هایی مانند صنوبر در مناطق سردسیری و اوکالیپتوس در دیگر مناطق استان به منظور زراعت چوب کاشت می‌شود.
 
به گفته معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نهال‌های مورد نیاز آیین روز درختکاری در کهگیلویه و بویراحمد تامین شده و براساس برنامه ریزی قرار است با مشارکت تشکل‌های مردمی، نیرو‌های اداری و بسیجیان در جنگل‌های مناطق مختلف استان کاشت شود.
 
او با بیان اینکه جنگل‌ها به عنوان میراث طبیعی هر سرزمینی نیازمند صیانت برای شادابی هستند گفت: با توجه به اینکه بخشی از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد به دلایلی چون خشکیدگی، آتش سوزی و سایر عوامل دچار آسیب شده اند و نیاز است تا همه شهروندان نسبت به حفظ عرصه‌های طبیعی مسئولانه عمل کنند.
 
باقری فرد می گوید: پانزدهم تا بیست و یکم اسفند که به نام هفته درختکاری نامگذاری شده فرصتی برای ترویج حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.