استاندار فارس گفت: سخنانم درباره مهاجرت پزشکان تقطیع شده.

محمدهادی ایمانیه در جلسه رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور، اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی شیراز و تعدادی از پزشکان فارس، گفت: چند مدت پیش در جمع کارگران استان و در جواب یکی از آنان که به مطالبه یک صد میلیون تومانی دستمزد یک پزشک برای معالجه فرزندش معترض شده بود، گفتم زمان انحصار طلبی برخی از پزشکان گذشته است.

به گفته او، برخی از پزشکان که تعداد آن‌ها به یک درصد جامعه پزشکی هم نمی‌رسد و بنا به دلایلی شهرت یافته و به اصطلاح به آنان پنجه طلایی گفته می‌شود، برای معالجه یا عمل بیماران مبالغ گزافی مطالبه می‌کنند و اگر به آن‌ها اعتراض شود، می‌گویند به خارج از کشور مهاجرت می‌کنیم!

استاندار فارس گفت: دوران انحصارطلبی این پزشکان که مرامنامه پزشکی را رعایت نکرده و فقط برای آن‌ها پول ملاک است، گذشته است.

ایمانیه با اشاره به این که مردم نباید زیاد به مشهور بودن برخی از پزشکان توجه کنند، گفت: پزشکان جوان و متخصص و متعهد ما به راحتی قادر به انجام دادن همان کار‌هایی که این پزشکان انحصار طلب با دریافت پول زیاد انجام می‌دهند، هستند.

او همچنین به طرح پزشک خانواده در استان فارس اشاره و گفت: با وجودی که این طرح از سال ۱۳۹۱ در استان‌های فارس و مازندران آغاز شد و قرار بود که در کل کشور اجرایی شود، اما متاسفانه در بودجه‌های سال‌های گذشته و نیز بودجه سال آینده توجهی به طرح پزشک خانواده نشده است.

ایمانیه اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح ملی را تحولی اساسی در نظام سلامت کشور دانست و گفت: هر چه در طرح پزشک خانواده بیشتر هزینه کنیم، هزینه درمان و بیماران کاهش می‌یابد.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت و اولویت پیشگیری بر درمان به عنوان محور مهم و یکی از اهداف اصلی اجرای طرح پزشک خانواده گفت: یکی از نتایج خوب اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس شناسایی به موقع ده‌ها هزار از بیماران مبتلا به فشارخون بالا و دیابت بوده که از بیماری خود آگاهی نداشتند.

او  گفت: موضوع پزشک خانواده در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است و اجرای این برنامه تحولی اساسی در نظام سلامت و کمک بسیاری به مردم به ویژه اقشار محروم است و اگر به طور کامل و درست اجرا شود از نظر اقتصادی نیز به سود کشور خواهد بود.

در این جلسه تعدادی از پزشکان مشکلات حوزه‌های مختلف پزشکی را مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار