شبکه بی‌بی‎‌سی انگلیسی با نشان دادن صحنه‌هایی از شهری در بازی ویدیوئی آن را یکی از شهر‌های جنگ‌زده اوکراینی معرفی کرد.

شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی در حال ارائه گزارشی از  مقاومت نیروهای اوکراین در برابر نیرو‌های روسیه بود که مشخص شد یکی از شهر‌هایی که در این گزارش دیده می‌شود جعلی و متعلق به یک بازی ویدیوئی است.

براساس گزارش اسپوتنیک، تصاویر این شهر خیالی در گزارش بی‌بی‌سی از بازی ویدیوئی «فرار از تارکوف» گرفته شده است. اورلین لگراند، سیاستمدار فرانسوی نیز در این خصوص گفت: بی‌بی‌سی، تارکوف شهری خیالی است که از یک بازی ویدئویی در آمده است. اطلاعات دیگری که ارائه می‌دهید چقدر قابل اعتماد است؟

در طول روز‌های شروع جنگ در میان روسیه و اوکراین حجم اطلاعات دروغین افزایش زیادی یافته است. در همین راستا «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد حجم اطلاعات گمراه کننده و دروغین غرب درباره تحولات اوکراین بسیار گسترده و قابل توجه است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. پوتین در دیدار با تجار و بازگانان روسیه در این خصوص اعلام کرد خطراتی که اوکراین در سایه ناتو و آمریکا برای روسیه ایجاد کرده است راهی برای جنگ نظامی نمی‌گذارد.

کنسول سفارت چین در لبنان نیز اعلام کرد رسانه‌های اوکراینی ادعا کردند دو دانشجوی چینی در بمباران آموزشگاه فرهنگی خارکیف کشته شدند. سفارت چین برای بررسی صحت خبر با آموزشگاه تماس گرفت. معلوم شد نه تنها این دانشجویان در آنجا نبودند، بلکه اصلا آموزشگاه بمباران نشده است. این اخبار دروغین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
کلیپش رو بذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
حالا اونهایی که فقط به خبر های بی بی سی اعتماد دارند، عجب آدم هایی هستند خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بی بی سی هنوز نمی داند که دوره اقتدار غرب و آمریکا ، با حمله به عین الاسد به پایان رسیده و از ابزار های کودکان برای فریب کودکان دروغ پراکنی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اورلین لگراند، سیاستمدار فرانسوی نیز در این خصوص گفت: بی‌بی‌سی، تارکوف شهری خیالی است که از یک بازی ویدئویی در آمده است. اطلاعات دیگری که ارائه می‌دهید چقدر قابل اعتماد است؟
آقای اورلین ، مهم این است این اخبار دروغ خریداران زیادی دارد ! جهانیان یا هنوز به درک حقایق نرسیده و یا فریب های رسانه ای را نمی شناسند و یا دلکندن از دشمنان خود و مارهای خوش خط وخال برایشان سخت و سنگین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خاک بر سرت بی بی سی خاک
آخرین اخبار