رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استان زنجان گفت:بیشترین پرونده های ورودی کیفری به محاکم قضایی زنجان در حوزه اسناد زمین و املاک است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - بابایی گفت: برای کاهش میزان دعاوی و پیشگیری از وقوع جرم باید تمامی اراضی و املاک دولتی و شخصی تثبیت و سنددار شوند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان هم گفت: ماموریت‌های مشترک میان دادگستری و ثبت اسناد هر استانی متفاوت می‌تواند باشد، آنچه که ما در استان زنجان بررسی کردیم بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها در محاکم در حوزه زمین و اسناد است و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های کیفری استان  زنجان نیز مرتبط با املاک است.

او می گوید: بیش از ۲۱۲ هزار هکتار اراضی مورد تایید سازمان نقشه برداری است که انتظار داریم در تایید نقشه برداری‌ها تسریع و تسهیل شود.

 به گفته رئیس شورای قضایی استان زنجان بیش از یک میلیون هکتار اراضی ملی در استان زنجان سند دار شده که حدود ۱۷۰ هکتار مانده که در آینده نزدیک سند دار خواهد شد

او گفت: سند دار کردن املاک اعم از منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی از موارد مهمی است که به همت اداره ثبت اسناد و املاک و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.