طالبان گفتند اداره کار و امور اجتماعی برای تعطيلات نوروز تصمیم می‌گیرد.

سخنگوی وزارت دعوت و ارشاد -امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفت این گروه نوروز را مراسمی غیر اسلامی می داند و آن را به عنوان عید قبول ندارد.

مولوی محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگو و رئیس اطلاعات وزارت دعوت و ارشاد -امر به معروف و نهی از منکر طالبان امروز شنبه (۱۴ حوت/اسفند) درباره نگاه طالبان به جشن نوروز گفت: «ما در اسلام فقط دو عید داریم: عید خرد و عید کلان. عید دیگری به نام نوروز در اسلام نیست.

عید نوروز مختص به مجوسی ها است و ضرورت نمی بینم که نوروز را برگزار نماییم.»

سخنگوی وزارت دعوت و ارشاد طالبان درباره این که آیا سه روز رخصتی نوروز در سال آینده حفظ خواهد شد یا نه نیز گفت: «باید دید اداره کار و امور اجتماعی چه تصمیمی خواهد گرفت اما به احتمال زیاد این سه روز تعطیل نخواهد شد.»

مولوی مهاجر درباره اقدامات وزارت دعوت و ارشاد گفت: «وزارت امر به معروف نقش مهمی را در حکومت طالبان ایفا می کند و در شش ماه گذشته کارهای بسیاری در احیای احکام اسلامی را انجام دادیم از جمله شراب خواری، استفاده علنی از مواد مخدر، رقص و آواز دختران را از جامعه جمع کردیم و کارهای اصلاحی انجام دادیم.»

سخنگوی وزارت دعوت و ارشاد -امر به معروف و نهی از منکر طالبان همچنین گفت این وزارتخانه در آینده کار های زیادی را روی دست دارد و گزارش اقدامات خود را به اطلاع مردم خواهد رساند.

پیش از این شورای شهر واشنگتن، قطعنامه پیشنهادی برای به رسمیت شناختن نوروز، روز اول سال هجری شمسی را به عنوان یک رویداد تاریخی تصویب کرده است.

در قطعنامه‌ شورای شهر واشنگتن از نوروز به عنوان "یک جشن باستانی با قدمت ۳۰۰۰ سال" یاد شده است.

طبق این قطعنامه، نوروز به نژاد و قومیت ارتباط ندارد و توسط پیروان همه ادیان از جمله مسلمان‌ها، مسیحیان، زرتشتی‌ها، بهاییان، کلیمیان و حتی افراد بی‌دین جشن گرفته می‌شود.

 

 

برچسب ها: طالبان ، نوروز ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار