مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:هیچ گونه افزایش قیمتی در هیچ یک از ناوگان‌های حمل و نقل استان نخواهیم داشت.

افشارچی در ستاد خدمات سفر استان زنجان گفت:  تأکید ما بر دو موضوع ایمنی و مسئولیت پذیری متولیان امر در دستگاه های اجرایی است؛ به ویژه در رابطه با حمل و نقل جاده ای و سفر  ایمن دستگاه ها بایستی خود را موظف بدانند که به صورت تبلیغاتی و کارکردی به نحو أحسن در خدمت مردم باشند.

استاندار زنجان می گوید: در ایام تعطیلات نوروزی شخصا ناظر بر فعالیت های دستگاه های اجرایی خواهم بود تا به بهترین شکل ممکن پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی در استان زنجان باشیم.

علی اکبری هم در ادامه گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی در هیچ یک از ناوگان‌های حمل و نقل استان نخواهیم داشت و قیمت‌ها کماکان ثابت خواهند بود.

او می‌گوید: طبق اعلام همکاران راه آهن شمالغرب این مسیر ریلی در ایام عید نوروز ظرفیت جابجایی ۷۰۰ زائر را به صورت روزانه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان پیش فروش بلیط‌های نوروزی قطار  در دست اقدام است.

علی اکبری گفت: با برقراری مجدد پرواز زنجان مشهد و بالعکس در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته این پرواز دایر خواهد بود.

او می‌گوید: فعالیت ستاد تسهیلات سفر در بخش حمل و نقل از ۲۵ اسفندماه  آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اول آذرماه امسال  ۴۵۰ راهدار در ۳۱ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیر‌های ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند و این استقرار کماکان  تا پایان روز ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان هم گفت: باتوجه به انجام واکسیناسیون و کاهش چشمگیر میزان شیوع کرونا امسال برخلاف ۲ سال گذشته سفر‌های نوروزی انجام خواهد شد.

او می‌گوید: براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا مقرر شد که  یک ستاد اجرایی خدمات سفر در استان زنجان تشکیل شود که امروز این مهم به سرانجام رسید.

به گفته ارجمند ستاد اجرایی خدمات سفر از کمیته‌های مختلف اعم از حمل و نقل، ایمنی، تنظیم بازار، بهداشت و درمان و بازرسی تشکیل شده و اداره کل میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه این ستاد از تاریخ ۱۵ اسفندماه فعالیت‌های خود را در این زمیته آغاز کرده و آماده پذیرایی از میهمانان، گردشگران و مسافران نوروزی است.

ارجمند گفت: امسال هم مانند سنوات گذشته از یکم فروردین ماه گشت شهری را در قالب اتوبوس از میدان بسیج تا هسته مرکزی شهر خواهیم داشت.

او می‌گوید: برنامه ریزی شده تا در ایام تعطیلات عید فروشگاه‌های صنایع دستی که در مرکز شهر، سبزه میدان و بازار تاریخی زنجان مستقر هستند دایر باشند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.